ضرورت تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در کانون‌های مساجد زنجان
کد خبر: 4096852
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

ضرورت تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در کانون‌های مساجد زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد زنجان بر ضرورت راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز در کانون‌های مساجد استان تأکید کرد و گفت: مسئله‌شناسی در کانون مورد تأکید است، متأسفانه در حوزه سرود و تئاتر کم‌کاری داشتیم و مسئله اصلی ما حوزه رسانه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان، 12 آبان در نشست هم‌اندیشی کانون‌های ویژه زنجان که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، از برگزاری یک کار تشکیلاتی در بین ۲۸ کانون فرهنگی و هنری استان زنجان خبر داد و گفت: این کار تشکیلاتی در گام نخست در حوزه رسانه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خدمت در مسجد توفیقی از سوی خداست، بیان کرد: براساس آیه 18 سوره توبه اگر بخواهیم عمران مسجدی را پایه‌ریزی کنیم به عمران دل خود بپردازیم، چراکه قلب مؤمن حرم خداست. متأسفانه با اختلافاتی بین ارکان مسجد مواجه هستیم ولی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به متولیان مسجد، دعوت جوانان به مساجد و انجام کار تشکیلاتی در بین کانون‌های مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج حجت را بر همه ما تمام کردند تا اختلافات را در مساجد کنار بگذاریم.

این مسئول با یادآوری اینکه مسجد مانندی در جهان اسلام ندارد و اگر ما فعالان مسجد به عمران دل خود و مساجد اهتمام نورزیم گره فرهنگی کشور باز نمی‌شود، گفت: برای یک کار تشکیلاتی در حوزه رسانه برنامه‌ریزی‌هایی را با محوریت ۲۸ کانون فعال استان آغاز خواهیم کرد تا حلقه اتصال بین ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری و مساجد باشیم.

اسلامی با اشاره به اینکه کار تشکیلاتی خود را با شعار «مسجد محلی برای عبادت، پناهی برای مردم و پایگاهی برای ولایت» آغاز می‌کنیم، بیان کرد: اگر اختلافاتی بین ارکان مسجد وجود دارد باید با گفت‌وگو به آن پایان دهیم و زمینه تمدن ظهور تمدن اسلامی را فراهم کنیم، چراکه ندای ظهور امام زمان(عج) محل سکونت و حکومت ایشان از مسجد است و نشان می‌دهد در تشیع به پایگاه تمدن‌ساز به نام مسجد نیاز داریم.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان اضافه کرد: در بحث فعالیت‌های فرهنگی به عملیات نقطه‌زن نرسیده‌ایم و امیدواریم با این کار تشکیلاتی به اهداف خود دست یابیم.

وی بر ضرورت راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز در کانون‌های مساجد تأکید کرد و گفت: مسئله‌شناسی در کانون مورد تأکید است، متأسفانه در حوزه سرود و تئاتر کم‌کاری داشتیم و مسئله اصلی ما حوزه رسانه است.

اسلامی با بیان اینکه از این پس در حوزه هنر و کودک و نوجوان برنانه‌های خوبی داریم، افزود: از 24 تا 30 آبان‌ماه به‌عنوان هفته کتابخوانی نامگذاری شده است که برنامه‌هایی برای این هفته پیش‌بینی شده است.

این مسئول از اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد در 25 باب کانون فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: اجرای پانزدهمین دوره توزیع گوشت، برگزاری اختتامیه سوگواره نونهالان حسینی و کلاس‌های بینش مطهر بخشی از این برنامه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال خانگی تسهیلاتی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اختیار کانون‌های مساجد قرار می‌گیرد، اظهار کرد: نشست‌هایی با مدیران کانون‌های مساجد با عنوان مدیریت فرهنگی مساجد با همکاری ستاد اقامه نماز خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha