آرزوی زهرا برآورده شد
کد خبر: 4097393
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
با پیگیری‌های ایکنا

آرزوی زهرا برآورده شد

زهرا تلخابی، معلول ذهنی، جسمی و حافظ 18 جزء قرآن که آرزوی زیارت امام رئوف(ع) را داشت امروز برای اولین بار در صحن و سرای بارگاه ملکوتی این امام همام سجده عشق بر زمین گذاشت.

زهرا تلخابی، حافظ روشندل

چه راحت می‌توان حال خوشی را برای انسانی رقم زد. خوب کردن حال دیگران کار سختی نیست به شرط آنکه همه ما با یکدیگر همدل باشیم. حال و هوای این روزهای زهرا تلخابی، حافظ  18 جزء قرآن که دارای معلولیت‌های ذهنی، حرکتی و جسمی و بینایی است توصیف‌ناپذیرست. او که آرزوی زیارت امام رئوف(ع) را داشت، امروز برای اولین بار در صحن و سرای بارگاه ملکوتی این امام همام سجده عشق برزمین می‌ساید.

خبرگزاری ایکنای استان مرکزی چندی پیش مصاحبه‌ها و گزارش‌های متعددی را از این حافظ منتشر کرده است که در این گزارش‌ها سفر زیارتی به مشهدالرضا(ع) به عنوان یکی از آرزوهای زهرا ذکر شد. ایکنا این موضوع را با مسئول آستان قدس رضوی در میان گذارد که وی در این گفت‌و‌گو گفت: فقط برای زائراولی‌ها امکان اعزام داریم و چون زهرا شرایط خاصی داشت و والدینش زائر اولی نبودند این امکان برای زیارت زهرا که زائر اولی بود از این طریق فراهم نشد.

اواسط مهرماه بود که مراسمی با حضور فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی با عنوان تجلیل از مقام‌آوران مسابقات قرآن و «یاوران وقف» در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد. خبرگزاری ایکنا آرزوی زهرا را با استاندار مطرح کرد که وی قول اعزام را داد و گفت: با مدیرکل اوقاف برای اعزام این حافظ قرآن صحبت می‌کند که این اتفاق در همان روز افتاد. بعد از جلسه زهرا و خانواده آقای تلخابی خرسند از خبر اعزام از خبرگزاری ایکنا جهت درخواست این امر تشکر کردند.

حسم غیرقابل توصیف است

خوشبختانه با گذشت یک ماه این اتفاق شیرین برای زهرا افتاد و والدین او با انتشار عکسی از زهرا در جوار ضریح مقدس امام رضا(ع) خبر از برآورده شدن آرزوی دخترشان دادند. زهرا تلخابی، حافظ 18 جزء قرآن، در گفت‌و‌گویی تلفنی با ایکنا گفت: حسم غیرقابل توصیف است و با شنیدن خبر اعزام به مشهد در پوست خودم نمی‌گنجیدم و باورم نمیشد که بالاخره منم به زیارت می‌روم و هربار خدا را شکر کردم. من امام رضا(ع) را خیلی دوست دارم و بسیار علاقه‌مند بودم به این سفر بیایم، اما میسر نشده بود. حس پرنده‌ای را دارم که پرواز می‌کند. خیلی خوشحالم، خیلی.

زهرا با اشاره به اینکه به محض ورود به مشهد مقدس به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مشرف شدیم و آیاتی از سوره مبارکه «انبیا» را تلاوت کردم، ادامه داد: حس تلاوت در این صحن برایم آرزویی بود که با کمک همه شما انجام شد. از مسئولان اوقاف و شما که این موضوع را مطرح کردید هم بسیار تشکر و برایتان دعا می‌کنم. امیدوارم همه شما خبرنگاران به آرزوهای خود برسید و نائب‌الزیاره همه شما هستم.

حال خوب دل زهرا

صغری تلخابی، مادر زهرا، نیز گفت: زهرا بابت زیارت امام رضا(ع) خیلی خوشحال است و از این سفر به عنوان یکی از بهترین سفرهای خود یاد می‌کند. جا دارد از طرف خودم و همسرم از شما که بانی این امر شدید و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره تعاون بسیار تشکر کنم. حال دل زهرا امروز اینقدر خوب است که ما را به گریه می‌اندازد.

وی ادامه داد: سفر ما به مشهدالرضا(ع) جمعه، 13 آبان آغاز شد و صبح روز شنبه، 14 آبان وارد این شهر مقدس شدیم و سه‌شنبه، عصر نیز این شهر را به مقصد تهران ترک می‌کنیم.

حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، نیز با تأیید این خبر در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: پس از صحبت‌های انجام شده با حجت‌الاسلام واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی قرار بر این شد که خانواده آقای تلخابی در سریع‌ترین زمان ممکن به مشهدالرضا(ع) اعزام شوند و خوشبختانه این اتفاق در روز جمعه افتاد.

وی ادامه داد: تدارک سفر خانواده تلخابی به مدت 4 روز در این شهر مقدس دیده شده است. در اعزام خانم تلخابی به مشهدالرضا(ع) اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اداره کل اوقاف استان همکاری داشتند که جا دارد از این مجموعه تشکر کنم.

خبرگزاری ایکنا به سهم خود از مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر می‌کند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نعیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۵ - ۱۲:۱۳
0
0
والله معلول ذهنی من و شماییم نه کسی که 18 جزء قرآن کریم را حفظ کرده
captcha