راهبران آموزشی و تربیتی ارکان اصلی فرآیند یاددهی هستند
کد خبر: 4097467
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

راهبران آموزشی و تربیتی ارکان اصلی فرآیند یاددهی هستند

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: راهبران آموزشی و تربیتی با توجه به اینکه از ارکان اصلی فرآیند یاددهی و یادگیری هستند ضروری است تا از ظرفیت‌های آنها در امر تعلیم و تربیت استفاده بهینه شود.

کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، کلام‌الله صفری، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل، ۱۵ آبان‌ماه، در جلسه «راهبران آموزش ابتدایی» استان اردبیل اظهار کرد: معلمان بایستی در تقویت روحیه امید و خودباوری تربیت انقلابی دانش‌آموزان اهتمام جدی بورزند که در این راستا دین اسلام به عنوان مکتب انسان‌ساز، با معرفی حضرت زهرا(س) مقام والای زن را به بشریت نمایان و به بانوان عزت و کمال بخشیده است.

وی بیان کرد: در قرن 21 شاهد هستیم که مدعیان آزادی زن در غرب شروع به استفاده ابزاری از زنان کرده‌اند و به عنوان کالای تجاری به بهره‌برداری از آن‌ها پرداخته‌اند که به همین منظور باید نگاه منحوس به زنان در جامعه برداشته شود تا اهداف دشمن از ایجاد ناآرامی‌ها در کشور جلوگیری شود.

صفری گفت: رعایت و مهیاسازی اصول انسانی و اسلامی سبب ایجاد هراس دشمنان از پیشرفت زنان انقلابی و جریان‌سازی عفت، نجابت و حیای زنان جامعه شده که در دنیا هراس داشته و با انتشار اخبار دروغین و سلب امید و انگیزه به دنبال تضعیف جایگاه ارزشمند زنان و مادران در جامعه اسلامی شده است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در توسعه تحصیل عالی در راستای اثرگذاری در جامعه باید همه‌جانبه تلاش داشته و علم و ایمان را تقویت‌سازی کنند که این امر به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

وی گفت: حضور فعال با برنامه و منظم راهبران آموزشی برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش جزو اولویت‌های اساسی بوده که در این زمینه با توجه به اینکه راهبران آموزشی و تربیتی از ارکان اصلی فرآیند یاددهی و یادگیری هستند امری لازم و ضروری است از ظرفیت‌های آنها در امر تعلیم و تربیت استفاده بهینه شود.

صفری افزود: تحول در آموزش و پرورش نوین نیازمند حضور فعال با برنامه و منظم راهبران آموزشی است که به همین منظور باید استفاده از دانش روز و ایجاد مهارت‌های پایدار در فنون آموزش، توسط راهبران آموزشی نسبت به گذشته اقدامات مؤثرتری انجام شود و در این زمینه برگزاری کارگاه‌های تخصصی و توانمندسازی برای معلمان دوره ابتدایی از ضروریات است.

انتهای پیام
captcha