نشست تخصصی «رسانه انقلاب، چالش‌ها و امیدها» برگزار شد
کد خبر: 4097722
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
در چهارمحال‌وبختیاری

نشست تخصصی «رسانه انقلاب، چالش‌ها و امیدها» برگزار شد

نشست تخصصی «رسانه انقلاب، چالش‌ها و امیدها» با موضوع بررسی اتفاقات اخیر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌وبختیاری و برخی از مدیران روابط عمومی ادارات و اصحاب رسانه امروز در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

محسن حسین میززایی، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌وبختیاری امروز 16 آبان‌ماه در نشست تخصصی رسانه انقلاب، چالش‌ها و امیدها که با موضوع بررسی اتفاقات اخیر و با حضور مدیران روابط عمومی ادارات و اصحاب رسانه در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد با اشاره به اینکه امروز عزت ایران را مدیون خون شهدا هستیم، اظهار کرد: قدرشناس شهادت و ایثارگری شهدا هستیم و از حضور پرشور و نشاط مردم استان در راهپیمایی 13 آبان و مراسم هفته استکبارستیزی نیز تشکر می‌کنیم.

وی با ذکر اینکه انقلاب اسلامی در سال 57 نهال کوچکی بود که در مقابل طوفان حوادث آسیبی به آن وارد نشد، ادامه داد: این نهال کوچک امروز به درختی تنومند تبدیل شده است و حوادث امروز جز نسیمی نیست که حتی توان تکان دادن برگ‌های این درخت را نیز ندارد.

حسین‌میرزایی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رسالت اهالی رسانه، توضیح داد: امروز سیاست دشمن، پمپاژ ناامیدی در میان مردم و به‌ویژه نسل جوان و نوجوان است و یکی از کارکردهای کار رسانه و فرهنگ و کسانی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند این است که در راستای امیدآفرینی نقش بسیار فاخر و تأثیرگذاری دارند.

وی افزایش سطح آگاهی مردم را یکی دیگر از رسالت‌های اصحاب رسانه بیان کرد و گفت: مردم باید بدانند که انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته و به‌ویژه در این دولت چه خدماتی را برای مردم داشته است و اهالی رسانه می‌توانند در راستای ارتقای آگاهی، بینش و بصیرت مردم نقش‌آفرین باشند.

حسین‌میرزایی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سه وظیفه «نقد و نظارت»، «اطلاع‌رسانی صادقانه»، و «طرح و تبادل افکار و آراء» را برای اصحاب رسانه قائل هستند، البته نقد باید آگاهانه، عالمانه، واقعی و صادقانه باشد. همچنین فعالان رسانه در راستای امیدآفرینی باید نقاط مثبت عملکرد نظام را نیز برای مردم تبیین کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ادامه با تأکید بر اینکه اگر همراهی مردم در کارها نباشد، کار ابتر خواهد ماند، گفت: انقلاب اسلامی از بدو شکل‌گیری تا دفاع مقدس و دوران سازندگی و غیره همواره همراهی مردم را با خود داشته است که سیاست دولت‌ها به‌ویژه دولت حاضر نیز ناظر بر همین بوده است و استاندار و مسئولان همواره در میدان و در کنار مردم حضور دارند.

حسین‌میرزایی تقید به قانون و رعایت اخلاق را از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری از فعالان رسانه برشمرد و تصریح کرد: اهالی رسانه باید دقت کنند مبادا عمداً یا سهواً با انتشار یک محتوا موجی از بداخلاقی را در استان ایجاد کنند؛ رسالت اهالی فرهنگ و رسانه ایجاد وفاق و همدلی در بین مردم و مسئولان است و این همدلی و هم‌افزایی باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی بیان کرد: تکریم همدیگر چرخه‌ای است که باید فرهنگ‌سازی شود و اصحاب رسانه وظیفه دارند بر روی این مفهوم کار کنند تا فرهنگ احترام و تکریم و حُسن ظن در جامعه ساری و جاری شود. آنان باید نسبت به کوچکترین مطالب مسئولانه برخورد کنند و از ایجاد فاصله در بین افراد و سوءتفاهم پرهیز کنند.

حسین‌میرزایی در پایان با ذکر اینکه هر شخصی به‌دنبال تعالی چهارمحال و بختیاری است باید به‌دنبال ایجاد وفاق و هم‌افزایی باشد، گفت: مبادا رسانه‌ها با طرح مسائل کوچک و جزئی مسئولان را درگیر مسائل کوچک کنند چرا که در این‌ صورت مسئولان به‌جای پیگیری مسائل مهم و نیازهای اساسی مردم، مشغول این موضوعات کوچک می‌شوند و ذهنشان معطوف بر مسائل جزئی می‌شود.

انتهای پیام
captcha