نگاهی به فعالیت‌های خانه قرآن «المهدی(عج)» دلیجان
کد خبر: 4098009
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

نگاهی به فعالیت‌های خانه قرآن «المهدی(عج)» دلیجان

مسئول خانه قرآن «المهدی (عج)» روستای قالهر از توابع شهرستان دلیجان با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز قرآنی از سال ۹۰، گفت: ۱۸ کودک کمتر از ۶ سال حفظ قرآن از جزء سی را آغاز کرده‌اند.

مؤسسات قرآنی استان مرکزی

اسماعیل سهرابی، مسئول خانه قرآنی «المهدی(عج)» روستای قالهر از توابع شهرستان دلیجان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه فعالیت قرآنی این مرکز از سال 90 آغاز شده است، گفت: خوشبختانه مردم روستا از تأسیس این مرکز استقبال بسیار خوبی داشتند و به همین دلیل در طول این سال‌ها اتفاقات خوب قرآنی در این روستا رقم خورده است.

وی با بیان اینکه این مرکز قرآنی فعالیت خود را در رشته‌های حفظ، قرائت، روخوانی و روان‌خوانی آغاز کرده و در طول بیش از 10 سال از رونق خوبی برخوردارست، اضافه کرد: در طول سال چهارشنبه شب‌های هر هفته به جز ماه مبارک رمضان جلسه تلاوت قرآن در مسجد جامع روستا برگزار می‌شود.

سهرابی اظهار کرد: همه ما فعالان حوزه قرآن در اجرای طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن که مدنظر مقام معظم رهبری است سهیم هستیم و نباید به سادگی از این امر عبور کنیم، به منظور ادای سهم خود حفظ جزء سی‌ام قرآن ویژه کودکان کمتر از 6 سال روستا با حضور 18 کودک آغاز شده است و امیدست تا حفظ کل ادامه داشته باشد. این خانه قرآنی در حال حاضر 200 قرآن‌آموز کودک و نوجوان دارد.

وی با بیان اینکه استقبال عموم مردم از محافل انس با قرآن بی‌نظیرست، افزود: برگزاری برنامه‌های قرآنی در روستا منسجم و با همکاری دهیاری، پایگاه بسیج، مساجد و خانه قرآنی انجام می‌شود و پرهیز از موازی‌کاری و اتحاد باعث شده تا مردم از برنامه‌های قرآنی استقبال خوبی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha