دفاع مقدس عرصه ادب و هنر انقلاب اسلامی را احیا کرد
کد خبر: 4098056
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

دفاع مقدس عرصه ادب و هنر انقلاب اسلامی را احیا کرد

مدیرکل حفظ آثار گیلان با اشاره به اینکه امروزه هنر در عرصه دفاع مقدس و مقاومت جزو پر مخاطب‌ترین آثار تولیدات هنری است، گفت: دفاع مقدس عرصه ادب و هنر انقلاب اسلامی را احیا کرد و ارتقا بخشید، مضمون‌های فاخری مانند شعر، فیلم، تئاتر و کتاب دفاع مقدس به عرصه ادب و هنر اضافه شد.

حسن حبیبی مدیرکل بنیاد حفظ آثار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز، 17 آبان ماه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره شعر پایداری و ششمین جشنواره هنری فانوس دفاع مقدس که در سالن اجتماعات کارگاه هنر سروش برگزار شد، اظهار کرد: همه‌ ملت‌ها و مردم در هر کشوری طی یک رویداد مهم بزرگ می‌شوند و عزت پیدا می‌کنند؛ ملت ایران اسلامی هم در طول هشت سال دفاع مقدس عزتمند شد.

وی افزود: دفاع مقدس باعث تثبیت و اقتدار کشور ایران در عرصه ملی و بین‌المللی شد، دستاوردهای متعددی را در طول این دوران هشت سال که بسیار سخت هم بود زیرا یک ائتلاف جهانی بر علیه ایران نوپای آن روز با هدف فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل شده بود، رقم زد.

حبیبی گفت: رهنمودهای پیامبرگونه امام(ره) و نقش بی‌بدیل مردم در برابر نیروهای مسلح آن روز به‌ویژه بسیج مردمی، ثابت کرد که می‌شود در سایه اتحاد و وحدت، نهراسیدن در برابر ابر قدرت‌ها را نه تنها به اثبات رساند بلکه اهتمام به نقش ایجاد کرد تا بتوانیم دشمن را شکست دهیم.

وی با اشاره به اینکه شهدای بسیاری برای حفظ این نظام و انقلاب از جان خود گذشتند، تصریح کرد: 20 درصد جمعیت فعال استان در آن بازه زمانی، در دفاع مقدس نقش آفرین بودند. هشت‌هزار شهید و 22 هزار جانباز و 2700 آزاده تقدیم انقلاب شد و همچنین بیش از 100 هزار رزمنده گیلانی آموزش دیدند و در صحنه‌های دفاع مقدس حاضر شدند. کمک‌ها و پشتیبانی‌های دفاع مقدس ظرفیت معنوی بود که همچنان در جلسات متعدد زبانزد است.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با اشاره به اینکه امروزه هنر در عرصه دفاع مقدس و مقاومت جزو پر مخاطب‌ترین آثار تولیدات هنری است، بیان کرد: دفاع مقدس عرصه ادب و هنر انقلاب اسلامی را احیا کرد و ارتقا بخشید، مضمون‌های فاخری نظیر شعر، فیلم، تئاتر و کتاب دفاع مقدس به عرصه ادب و هنر اضافه شد.

حبیبی تصریح کرد: تا سال 1391، سه‌ونیم درصد کتاب‌های چاپ شده در کشور مربوط به معارف دفاع مقدس بود، اما امروز به 13.5 درصد رسیده است و از 700 جلد به هفت هزار جلد رسیده است لذا شما شاعران و نویسندگان به‌عنوان نخبگان جامعه سرمایه معنوی نظام هستید.

وی بیان کرد: امروز شاهد هجمه‌هایی در جامعه هستیم، هنر ابزار و زبان رسایی است که می‌تواند این حوادث را برای نسل‌های آینده روشنگری کند و انتقال دهد؛ این روزها شاهد بودیم که خیلی از هنرمندان که به برکت و سرمایه نظام مقدس اسلامی اعتبار یافتند، با دشمن هم‌صدا شدند. حتی امروز عرصه ورزش هم متأسفانه به سیاست آمیخته شده است، لذا برای خلق آثار انقلابی نیاز به هنرمند انقلابی داریم.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با بیان اینکه قاطبه هنرمندان و شعرا و نویسندگان دلداده انقلاب و نظام هستند، گفت: اداره‌کل بیناد حفظ آثار و ارزش‌‌های دفاع مقدس در این راستا دست تمامی فرهیختگان، هنرمندان و اساتید را در حوزه‌های مختلف می‌فشارد و از همه آثار و تولیدات هنری حمایت کامل می‌کنیم. یکی از اهداف ما تولید آثار برای کودکان و نوجوانان است در این راستا باید از ظرفیت‌های مختلف بهره‌مند شویم.  

مدیرکل حفظ آثار گیلان گفت: رسالت ما تربیت نسل آینده این نظام است، نقش همه فرهیختگان و نخبگان جامعه در این مورد تأثیرگذار است و باید در این راستا برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha