حفظ حجاب اهمیت نمادین دارد
کد خبر: 4098096
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
عاملی:

حفظ حجاب اهمیت نمادین دارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است حجاب سرمایه بزرگی است و با هیچ سرمایه‌ دیگری برای زن قابل مقایسه نیست و اهمیت نمادین دارد. اگر این سرمایه بزرگی که خداوند به زن عطا کرده را حفظ کند به مرور خداوند ارزش‌های زندگی‌‌اش را افزایش می‌‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان جلسه 920 شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده از سلما همتیان، شطرنج‌باز هشت‌ ساله کشورمان که در مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا مدال طلا کسب کرده بود، تقدیر به عمل آورد.

عاملی ضمن تبریک به خانواده همتیان گفت: وقتی یک دختر خانم متدین با چادر و حجاب کامل در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند یک سرافرازی برای ما است و این گزاره را تداعی می‌کند که اینجا جمهوری اسلامی ایران و این عظمت نام ایران، شهدا، امام، رهبری و ملت شریف ایران است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حجاب واقعاً سرمایه بزرگی است و با هیچ سرمایه‌ دیگری برای زن قابل مقایسه نیست و اهمیت نمادین دارد. انسان اگر سرمایه حجاب را از دست دهد به تدریج سرمایه‌های دیگر هم ضعیف می‌شود. اما اگر این سرمایه بزرگی که خداوند به او عطا کرده را حفظ کند به مرور خداوند ارزش‌های زندگی‌‌اش را افزایش می‌‌دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در نوشته‌های سلما جان خواندم که آرزو داشته است به یک نحوی اسم ایران را سربلند کند و کار بزرگی برای ایران انجام دهد. آرزوی مقدسی است؛ به خصوص در این دوره که حملات زیادی به ایران می‌شود. متأسفانه در این 43 سال بعد از انقلاب تمام شیاطین و شیطان‌ صفت‌ها سعی در تخریب و ضعیف کردن چهره انقلاب اسلامی داشتند و شما سلما خانم توانستید با این رفتار پاک، این چهره را به خوبی نمایان کنید.

عاملی با اشاره به اینکه این قهرمان عزیز بدون خانواده در این مسابقات شرکت کرده و طی بازی‌ها بیمار هم شده گفت: حتماً پدر و مادر هم با شما همراه بودند و دلشان هم با شما بوده است. ولی این یک اراده بوده که شما با یک ابتلایی این کار را انجام دهید. همانطور که امام محمدباقر(ع) نیز می‌فرمایند: «وَ يُبْتَلَى اَلْمَرْءُ عَلَى قَدْرِ حُبِّهِ  هر چقدر محبت کسی به خدا بیشتر باشد ابتلائات بیشتر است». کار خوب وقتی از سختی‌‌ها بیرون می‌‌آید عظمت و ارزش بیشتری پیدا می‌‌کند. شطرنج یک بازی فکری است و کسی که تمرین تفکر می‌کند فقط یک شطرنج‌باز نیست قدرت حل مسئله را خداوند به او می‌دهد.

حفظ حجاب اهمیت نمادین دارد

این استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: طبق فرمایش حضرت امیرالمؤمنین(ع) که می‌فرمایند: «بالتفکر ینجلی غیاهب الامور» با تفکر، تاریکی‌ها و پیچیدگی‌های امور قابل حل کردن است؛ ما اگر همه چیز را در مسیر زندگی به مسئله تبدیل کنیم، می‌توانیم آن را حل کنیم ولی اگر به بن‌بست تبدیل کنیم دچار ناامیدی می‌شویم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. مسئله یعنی معلوم و مجهول دارد. مجهولات را می‌شود حل کرد.

عاملی افزود: این بچه‌ها هدیه خداوند هستند. بچه‌هایی که خداوند به اینها اینگونه توان می‌دهند، اما غیرت هویتی‌شان برای ما خیلی ارزشمند است. همه ما تجربه‌‌های بین‌المللی داریم، اینکه در این فضا شما چادر را حفظ کردید و روی سکو رفتید یعنی خداوند به شما ایمان استوار در کودکی داده است. یعنی ایمان مستقر که باید حفظ کنید و قطعاً فقط با همت پاک پدر و مادر این ایمان حفظ می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: نماد شدن این دختر در مسابقات شطرنج که یک مسابقه فکری هست مهم است. بعضی از آقایان با بازی شطرنج موافق نبودند اما حضرت امام به جهت اینکه این بازی جنبه فکری دارد و بعد فکری آن غلبه بر بعد بازی آن دارد، این مانع را برداشتند. شطرنج یک جنبه ذهنی ریاضی می‌خواهد.  اما آن عاملی که شما را موفق کرده است لطف خداوند و ولی او امام رضا(ع) است. شما متعلق به سرزمین امام رضا(ع) هستید و مورد لطف ایشان واقع شدید. ان‌شاءالله بعد از این هم موفق خواهید شد.

انتهای پیام
captcha