جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان زنجان برگزار شد
کد خبر: 4099200
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان زنجان برگزار شد

جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان زنجان با حضور استاندار، ‌22 آبان برگزار شد.

استاندار زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن افشارچی استاندار زنجان ظهر امروز ۲۲ آبان در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان زنجان، با بیان اینکه یکی از مواردی که باعث حوادث اخیر در کشور شد را می‌توان فاصله گرفتن از هم و عدم گفت‌وگو به دلیل بیماری کرونا دانست، اظهار کرد: مسئولان باید از امکان به وجود آمده در هفته بسیج و اردوی راهیان‌نور نهایت استفاده را بکنند و بعد معنوی انقلاب اسلامی را به جوانان و نوجوانان بیاموزند.

وی افزود: برگزاری اردوی راهیان نور تاثیرات بسزایی در جامعه دارد زیرا با نشان دادن استقامت و مقاومت ملت ایران، جوانان با این مسئله آشنا می‌شوند که جمهوری اسلامی بر مبنای چه استقامتی در مقابل دشمنان هم همچنان ایستاده و مقاومت می‌کند.

افشارچی با بیان اینکه مسئله ما در دنیا استقامت و مقاومتی است که انجام می‌دهیم، بیان کرد: مقاومت نیاز به بنیه اقتصادی و نظامی دارد و مهم‌تر از همه آنها بنیه معنوی است و فهم این که چرا مقاومت می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ما مردمی هستیم که همواره در کنار هم زندگی کرده‌ایم و به طور مداوم در گفت‌وگو و تعامل با هم هستیم، عنوان کرد: یکی از مواردی که باعث حوادث اخیر در کشور شد را می‌توان فاصله گرفتن از هم و نبود گفت‌وگو به دلیل بیماری کرونا دانست.

وی افزود: نزدیکی و رو در رو صحبت کردن باعث می‌شود فاصله‌ها از بین رفته و مردم با یکدیگر احساس صمیمیت بیشتری داشته باشند.

افشارچی با بیان اینکه اغتشاشات در سال مختلف در کشور وجود داشته اما علت حجم تنفر در شعارها چیست، ادامه داد: به دلیل بیماری کرونا که مدارس و دانشگاه‌ها دو سال تعطیل بود، باعث شد مردم از هم فاصله بگیرند و تبلور آن در شعارها خود را نشان داد.

استاندار زنجان اضافه کرد: شبکه گسترده بسیج باید از مناسبت‌های مختلف از جمله هفته بسیج و راهیان نور استفاده کرده و بنیه معنوی جوانان که در دو سال گذشته امکان ارتباط مستقیم نبود تحکیم بخشید و ارتباط محکم‌تر برقرار کرد.

افشارچی متذکر شد: بخش بزرگی از این وظیفه بزرگ بر عهده آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها است که بتوانیم در مسیر مورد نظر قدم برداریم.

مقام عالی دولت در استان زنجان با اشاره به تولید محتوا، خاطرنشان کرد: باید تولید محتوا متفاوت‌تر از گذشته باشد؛ تولید محتوا به گونه‌ای باشد که جوانان را اغنا کند. در هفته بسیج باید بنیه معنوی مقاومت را تقویت کنیم.

انتهای پیام
captcha