تشریح فعالیت‌های کارگروه‌های مختلف کانون قرآن دانشگاه صدا و سیما
کد خبر: 4099209
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

تشریح فعالیت‌های کارگروه‌های مختلف کانون قرآن دانشگاه صدا و سیما

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه صدا و سیما در رابطه با برنامه‌های این کانون در هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها، به تشریح فعالیت کارگروه‌های مختلف کانون و فعالیت‌های آن‌ها پرداخت.

دانشگاه صدا و سیمامریم اشکبار، مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه صدا و سیما در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های این کانون در هفته قرآن و عترت دانشگاه بیان کرد: نیاز است که برنامه‌های کانون قرآن و عترت در تمام طول سال برگزار شود و اگر بخواهیم مناسبتی کار و یک هفته را معطوف به فعالیت‌هایمان کنیم و مابقی سال را رها کنیم این ظلم به خودمان و دانشجویانی است که به کانون می‌آیند.

وی ادامه داد: چند کارگروه اصلی داریم که اعضای شورای اصلی مسئول هر کارگروهی هستند و دانشجویان عضو مجمع کانون نیز در این کارگروه‌ها فعالیت می‌کنند. کارگروهی به نام پادکست داریم که اسم کارهایمان رادیو کانون قرآن و عترت است که در فضای مجازی منتشر می‌کنیم. پادکست‌های مناسبتی را تولید می‌کنیم و برای این تولیدات نویسنده، تنظیم‌کننده، گوینده و طراح کاور و اکولایزر داریم. بزرگترین کارمان نیز با عنوان گنجینة‌الاسرار به‌مناسبت 10 شب محرم بوده است.

این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مخابرات سیستم ادامه داد: کارگروه نهج‌البلاغه را داریم که اعضای آن، خطبه‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه را خلاصه‌نویسی می‌کنند، مضامین اصلی استخراج و عکس‌نوشته آن تهیه و همراه صوت در فضای مجازی بارگذاری می‌شود. کارگروه بعدی‌، کارگروه انگیزشی و مذهبی هست که از منابع آیات قرآن، روایات، احادیث، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه مطالبی که مربوط به نظم در زندگی و تعهد به مسئولیت، گذر عمر و تلف نکردن وقت و امید و انگیزه است، استخراج می‌کنیم. سعی کردیم در یکسال گذشته مجموعه داده‌های خود را کامل کنیم که کارهای مختلفی مثل تولید کلیپ و فیلم کوتاه، عکس‌نوشته، پادکست و ... بر اساس آن می‌توان انجام داد.

وی بیان کرد: کارگروه بعدی کارگروه شبهات است که گروهی در این باره کار می‌کنند. همچنین کارگروه داستان‌های قرآنی را داریم که تاکنون به  چهل و چهارمین داستان رسیده‌ایم، و در این رابطه از منابع مختلفی بهره‌ گرفته می‌شود.

اشکبار در رابطه با فعالیت‌های حضوری نیز گفت: کلاس قرائت قرآن را در دو سطح روخوانی و تجوید برای دانشجویان آقا و خانم در سطح دانشگاه در مدت 12 جلسه داریم که در انتها نیز مدرک ارائه می‌شود. کلاس حفظ قرآن را نیز داریم و تاکنون جزء‌های 1، 2، 3، 4 و 30 را کار کرده‌ایم. همچنین گاهاً سیر مطالعاتی در مناسبت‌ها نیز داریم.

انتهای پیام
captcha