اعلام برنامه‌های کانون قرآن دانشگاه صدا و سیما طی هفته
کد خبر: 4123667
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

اعلام برنامه‌های کانون قرآن دانشگاه صدا و سیما طی هفته

برنامه‌های کارگروه‌های زیرمجموعه کانون قرآن و عترت دانشگاه صدا و سیما که هر کدام در بخش‌های مختلفی با این کانون همکاری دارند اعلام شد.

کانون قرآن دانشگاه صدا و سیمابه گزارش ایکنا، کانون قرآن و عترت دانشگاه صدا و سیما دارای کارگروه‌هایی است که هر کدام در بخش‌های مختلفی با این کانون همکاری دارند و طی ایام هفته تولیدات خود را ارائه می‌دهند.

از برنامه‌های کانون می‌توان به تلاوت روزانه یک صفحه قرآن با ترجمه و نکات آن، حدیث روزانه که هر هفته احادیث معتبر حول یک موضوع خاص مطرح می‌شوند و شیعه‌گرافی که عصر شنبه فرازهایی از مناجات‌نامه‌ها و دعاها منتشر می‌شود، اشاره کرد.

«خطبه عصر یکشنبه»، «حکمت عصر دوشنبه»، «نامه عصر سه‌شنبه»  عنوان برنامه دیگری است طی آن در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، به ترتیب یک خطبه، حکمت از نهج‌البلاغه و فرازهای مهم آن منتشر می‌شود.

برای روزهای چهارشنبه برنامه «شبهات عصر چهارشنبه» برنامه‌ریزی شده که طی آن پاسخ به یک شبهه با استفاده از منابع قرآنی و روایی صورت می‌گیرد. در روزهای پنجشنبه بخشی از یک کتاب و مطالبی پیرامون یکی از احکام، مطالعه می‌شود.

در روزهای جمعه با برنامه «داستان‌های قرآنی» یک فایل داستان قرآنی به همراه آیات و منابع معتبر منتشر می‌شود.

رادیو کانون قرآن و عترت نیز پادکستی است که در مناسبت‌های مذهبی منتشر می‌شود.

از برنامه‌های دیگر که ویژه روز خاصی نیستند می‌توان به تاریخ شیعه، بررسی وقایع روز که در تاریخ شیعه منابع معتبر دارند. کلاس حفظ قرآن بانوان در جزء‌های 1، 2، 3، 4 و 30 همراه کلاس‌های تثبیت و قرائت قرآن کلاس‌های روان‌خوانی و تجوید اشاره کرد.  IRIBUQuran نشانی کانون قرآن و عترت در شبکه‌های مجازی از قبیل بله، روبیکا، تلگرام و اینستاگرام است.

انتهای پیام
captcha