«مجلس اقوام و ادیان ایران» تأسیس شود
کد خبر: 4099614
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
با حضور مشاور رئیس جمهور؛

«مجلس اقوام و ادیان ایران» تأسیس شود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب طرح تأسیس مجلس ادیان و اقوام ایران را به دولت پیشنهاد داد و مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی نیز بیان کرد که لازم است با کمک دولت، این طرح به تأیید نهاد ریاست جمهوری برسد و به صورت لایحه به مجلس فرستاده شود.

طرح تأسیس «مجلس اقوام و ادیان ایران» بررسی شدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و برخی معاونان این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به اهمیت موضوع تأسیس مجلسی با عنوان «مجلس اقوام و ادیان ایران» پرداخت و همچنین اهمیت اقلیت‌های مذهبی و دینی و توجه به آنان در تمام زمینه‌ها را متذکر شد.

وی گفت: ایران باید از تمام ظرفیت‌های اقوام و مذاهب مختلف بهره ببرد و برای نیل به این هدف باید خواست‌ها و سخنان اقلیت‌ها را شنید و با آن‌ها گفت‌وگو کرد و در نهایت خواسته‌های آن‌ها را از مجاری قانونی به ثمر رساند. این مجلس می‌تواند محل خوبی برای گفت‌وگو و نیز رسیدن به اهداف مشترک باشد.

در ادامه این دیدار، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی با استقبال از این ابتکار دانشگاه ادیان و مذاهب در ارائه راهکاری عملی برای اتحاد و همدلی اقوام و ادیان داخل کشور گفت: در این موقعیت زمانی، ایران بیش از پیش نیازمند وحدت و هوشمندی همه‌جانبه است و تأسیس این مجلس می‌تواند زمینه‌های رفع سوء‌تفاهم‌ها و تفرقه‌ها را ایجاد کند.

وی افزود: ایران رنگین‌کمان اقوام است و این رنگین‌کمان وقتی کنار هم باشد، زیبا و جذاب است. اگر هر یک از این اقوام و رنگ‌ها جدا بیفتند، زیبایی‌شان را از دست می‌دهند.

ماموستا کریمی افزود: در این زمینه لازم است با کمک و همراهی دولت، این طرح به تأیید نهاد ریاست جمهوری برسد و به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود تا این مجلس به صورت قانونی بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب به تبیین طرح پیشنهادی دانشگاه ادیان و مذاهب برای تأسیس مجلس اقوام و ادیان پرداخت و توضیحاتی درباره اصل این ایده و راهکارهای اجرایی آن جهت تبیین و تشریح موضوع برای حضار بیان کرد.

انتهای پیام
captcha