صدا‌و‌سیما عدالت را در تولید محتوا مدنظر قرار دهد
کد خبر: 4099645
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
ماموستا فایق‌رستمی:

صدا‌و‌سیما عدالت را در تولید محتوا مدنظر قرار دهد

امام جمعه سنندج صدا‌و‌سیما را متعلق به مردم دانست و گفت: رسانه ملی باید با الگوبرداری از چهار رکن اساسی دین اسلام مبنی بر عدالت، مساوات، مشورت و توسعه تولید محتوا داشته باشد.

فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق‌رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، دیروز، ۲۳ آبان‌ در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا‌و‌سیما استان کردستان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای خبرنگار گفت: علمای دینی، طلایه‌داران راه انبیا و دیده‌بانان با بصیرت و خدوم مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه ما باید برای اسلام، کشور و مردم دیده‌بان واقعی باشیم، افزود: اگر پیامبران را الگوی واقعی خود قرار دهیم در این مسیر موفق خواهیم بود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: صدا‌و‌سیما یک نهاد مقدس است که با تبلیغ به وسیله تصویر با دشمنان مبارزه می‌کند و این امری ستودنی در راستای ترویج مبلغ بودن در جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه علم باید در همه مسائل جاری باشد، عنوان کرد: علم فقط تعلیم و تربیت نیست، بلکه باید راهنما و نجات دهنده بشریت باشد. باید با بهره‌گیری از علم، مردم را از گرانی و شرایط اقتصادی نامناسب برهانیم و امرا و دانشمندان باید با الگو قرار دادن سیره پیامبر امت را از فساد نجات دهند.

ماموستا رستمی صدا و سیما را متعلق به مردم دانست و گفت: صدا و سیما باید با الگوبرداری از چهار رکن اساسی دین اسلام مبنی بر عدالت، مساوات، مشورت و توسعه تولید محتوا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما باید به دور از هرگونه تبعیض و تعصب، از همه علمای دینی، فقهی، شریعت و فتوای محمدی در مسائل استفاده کند، تأکید کرد: در صدا و سیما باید از علمای اهل سنت و تشیع برای بیان مسائل دینی، آسیب‌های اجتماعی و از جمله طلاق و نکاح دعوت شود تا پاسخگوی سؤالات جوانان باشند.

تبعیض تصویری مهم‌ترین ظلم تاریخ است

جعفر عبدالملکی، مدیرکل اسبق صدا و سیمای کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت توازن تصویری در انسجام ملی اظهار کرد: تبعیض تصویری مهم‌ترین ظلم و تبعیض تاریخ است.

وی یکی از اهداف اصلی صدا و سیمای استان را پخش تصویر بیشتری از قوم کُرد در رسانه ملی ذکر کرد و افزود: کم‌توجهی به اقوام می‌تواند اثرات منفی بسیاری بر اقوام مختلف و انسجام ملی داشته باشد.

مدیرکل اسبق صدا و سیمای استان کردستان بیان کرد: در کردستان هجمه رسانه‌ای بسیار زیادی وجود دارد اما مردم نجیب استان، همیشه پای انقلاب بوده‌اند لذا باید برای حفظ این مردم تمام تلاش خود را به کار بست.

وی با اشاره به اینکه تعداد مخاطبان رادیو کردستان  ۵۴ درصد و در سیما نیز جزو رتبه‌های برتر کشور بوده‌ایم، یادآور شد: ایجاد همدلی و یکرنگی از مهم‌ترین اولویت‌های صداو‌سیمای استان کردستان بوده است.

انتهای پیام
captcha