شورای دانش‌آموزی تشریفاتی نباشد
کد خبر: 4099713
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

شورای دانش‌آموزی تشریفاتی نباشد

فرماندار قزوین با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی نباید تشریفاتی باشد گفت: ساز و کار اجرایی این طرح خوب است و اگر می‌خواهیم مثمرثمر باشد باید کار محتوایی انجام داد.

شورای دانش‌آموزی

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین، عباس کاظمی، فرماندار قزوین، در بیست‌وپنجمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی استان قزوین که در مدرسه دانشمند قزوین برگزار شد، تصریح کرد: بعد از کرونا نگرانی‌های جدی در حوزه مدارس وجود داشت، حوادثی که اخیرا اتفاق افتاد، نشان داد که نباید کانون تعلیم و تربیت را رها کرد و به آن بی‌توجه شد، اگرچه مدارس همواره مورد توجه بوده است اما آنچه در این ایام تجربه شد و بر ما گذشت نشان داد که باید بیشتر به آن توجه کرد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: پیشنهاد می‌کنم که دانش‌آموزان حتما این بیانیه را بخوانند، معتقد هستیم که دانش آموزان آگاهی بسیار بالایی نسبت به دوره‌های قبل خود دارند؛ در این بیانیه از برکات انقلاب اسلامی صحبت شده است که یکی از آن‌ها به اوج رسیدن مشارکت عمومی و دیگری افزایش بینش سیاسی مردم بود.

فرماندار قزوین اظهار کرد: خواندن بیانیه گام دوم برای نوجوانان ضروری است، در حال حاضر در شرایطی هستیم کشورهایی که صندوق رأی ندارند می‌خواهند برای ما تصمیم‌گیری کنند و شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی که دروغ منتشر می‌کنند را حمایت مالی می‌کنند، در حالی که در این کشورها تجربه انتخابات، مشارکت عمومی و احترام به آرای عمومی و توجه به نقش جوان و نوجوان معنایی ندارد.

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی ما در جمهوری اسلامی ۳۹ انتخابات برگزار کردیم در حالی که انتخابات در کشورهای پیرامون ما تعریف نشده است اما جمهوری اسلامی تقرییا هر سال یک انتخابات برگزار کرده است و بالاترین سطح مشارکت سیاسی در دنیا را جمهوری اسلامی از خود به جا گذاشته است که رکورد محسوب می‌شود.

کاظمی بیان کرد: انتخاب سران کشور با رای مستقیم مردم و مشارکت مردم در سرنوشت خود نتیجه انقلاب است که گاهی تحت تأثیر پروپاگاندای رسانه‌ای فراموش می‌شود.این‌هایی که صحبت از آزادی می‌کنند، شعارهایی می‌دهند که به مفاهیم آن اعتقادی ندارند.

وی تأکید کرد: شعار زن زندگی آزادی، مرد میهن آبادی را در مقطعی جریان دمکرات و کومله، جریان تجزیه‌طلب این شعار را در دست گرفتند و این شعار در مرامنامه آن‌ها آمده است در حالی که در عمل رفتارهایی می‌کنند که شعار زیر سوال می‌رود و به عظمت زن اعتقادی ندارند.

فرماندار قزوین در ادامه با اشاره به شورای دانش‌آموزی، تصریح کرد: شورای دانش‌آموزی نباید تشریفاتی باشد، ساز و کار اجرایی این طرح خوب است واگر می‌خواهیم این فعالیت‌ها و این شکل از برنامه‌های آموزش و پرورش مثمرثمر باشد باید کار محتوایی انجام داد، شورای دانش آموزی می‌تواند تمرین مناسبی برای مشارکت جویی و در نتیجه فعال‌تر شدن دانش آموزان در حوزه‌های مختلف باشد.

وی تأکید کرد: دشمنان تلاش دارند از طریق نسل نو شبکه‌‌سازی کنند، ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت موجود جایگاه آموزش و پرورش را ارتقاء دهیم، انتخابات شورای دانش‌آموزی گام خوبی است که اگر همراه با محتوای جدی و هوشمند باشد می‌تواند در ماندگار شدن حرکت و رسالت ما کمک شایانی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha