کمیته «سامان ازدواج» تشکیل شود
کد خبر: 4099982
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
یامین‌پور:

کمیته «سامان ازدواج» تشکیل شود

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کمیته سامان ازدواج باید برای ترویج ازدواج‌ و جذب کمک‌های خیریه تشکیل شود، گفت: یکی از دلایل مثبت شدن ازدواج حذف تشریفات ازدواج بوده که کرونا هم در آن نقش داشته است.

وحید یامین‌پور، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانانبه گزارش ایکنا از لرستان، وحید یامین‌پور، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان، شامگاه سه‌شنبه، ۲۴ آبان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان، اظهار کرد: شورای عالی جوانان بالاترین نهاد تصمیم‌گیر و هم‌افزایی دستگاه‌هایی است که متولی امور جوانان هستند. دولت سیزدهم به ستاد ساماندهی امور جوانان توجه ویژه دارد، به‌طوری‌ که دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهاد ریاست جمهوری احیا شد؛ آنچه که در شورای عالی جوانان اهمیت دارد مصوبه کارآمد در حوزه جوانان است.

وی با بیان اینکه در خصوص ازدواج مهمترین مأموریت معاونت امور جوانان ترویج ازدواج آسان و توسعه مشارکت‌های اجتماعی در امر ازدواج است، افزود: آنچه برای معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان مهم است کار فرهنگی در حوزه تحکیم خانواده و ترویج ازدواج است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۴۰ میلیارد اعتبار به مؤسسات مردمی پرداخت شد که سهم لرستان از این اعتبار کم بوده است، گفت: در حوزه ترویج ازدواج استان، چهار مجوز از سوی معاونت در توسعه کسب و کارهای مربوط به جوانان، مجوز دفاتر تخصصی مشاوره برای مناطق محروم و مراکز راهنمای خانواده صادر شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته روال امر ازدواج مثبت شده است که یکی از دلایل آن افزایش جهشی وام ازدواج به‌عنوان یک اصل راهبردی است، گفت: وام ازدواج باید به ساده‌ترین شکل ارائه شود، به‌طوری‌ که بانک‌ها فقط ۱۵ روز وقت دارند متقاضی را به شعبه ارجاع دهند و بعد از تکمیل پرونده حداکثر ۱۰ روز باید وام ازدواج را پرداخت کنند و این در حالی است که تضمین وام‌ ازدواج تنها یک ضامن است.

یامین‌پور با بیان اینکه یکی از دلایل مثبت شدن ازدواج هم حذف تشریفات ازدواج بوده که کرونا هم در آن نقش داشته است، افزود: دستگاه‌ها ۲۰ درصد املاک خود را به‌طور رایگان در اختیار جوانان قرار دهند.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کمیته سامان ازدواج باید برای ترویج ازدواج‌ و جذب کمک‌های خیریه تشکیل شود، تصریح کرد: در خصوص اشتغال‌زایی جوانان از مجموعه‌هایی که مشاغل خانگی و بوم‌گردی را آموزش بدهند حمایت می‌کنیم، کمااینکه در طرح سرباز مهارت ۱۲۰ هزار سرباز را در بدو خدمت آموزش دادیم.

انتهای پیام
captcha