قهرمانان قرآنی در اولویت جذب فراجا هستند
کد خبر: 4100000
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

قهرمانان قرآنی در اولویت جذب فراجا هستند

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: با هماهنگی که با مرکز گزینش و استخدام مجموعه انتظامی انجام شده نخبگان و قهرمانان قرآنی و افرادی که به نوعی با قرآن مأنوس هستند، با تسهیلات ویژه‌ای در اولویت جذب فراجا هستند.

سردار محمد بهرامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار محمد بهرامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا شامگاه گذشته،24 آبان در گفت‌وگوی خبری شبکه استانی باران، اظهار کرد: بیست‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فراجا از روز گذشته، به مدت سه روز به میزبانی فرماندهی انتظامی استان گیلان در حال برگزاری است.

وی افزود: از بین 23 هزار نفری که در مسابقات شهرستانی، یگانی، نیمه نهایی شرکت کردند در این مرحله از مسابقات 300 نفر از نخبگان قرآنی فراجا حضور دارند، مساقات در دو بخش کارکنان رسمی و وظیفه به‌صورت جداگانه در 10 رشته حفظ کل، 20، 15، 10، 5 جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و درک مفاهیم سطح یک و دو برگزار می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه از همه یگان‌های فراجا و از همه استان‌های کشور در این دوره از مسابقات حضور دارند، گفت: از لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی نسبت به دوره‌های قبل داشتیم و حدود 20 درصد تعداد شرکت‌کنندگان افزایش یافته، همچنین با توجه به دوره‌های توانمندسازی که برای قاریان و حافظان قرآن داشتیم سطح قرائت و تلاوت و دانش و سواد قرآنی کارکنان ارتقا پیدا کرده است. این مسابقات مقدمه‌ای برای حضور نخبگان قرآنی فراجا برای حضور در مسابقات نیروهای مسلح است که اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آیه 24 سوره مبارکه انفال «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ ۖ» تصریح کرد: توجه به دانش، معارف و سواد قرآن، برای مسلمان کتاب دانش انسان‌سازی است، کسانی که با قرآن مأنوس هستند در آرامش کامل زندگی می‌کنند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با تأکید بر اینکه توجه به دانش و معرفت قرآنی از بدو استخدام کارکنان مورد توجه جدی فراجا و سازمان عقیدتی سیاسی است، گفت: شخصی که می‌خواهد وارد نیروی انتظامی شود باید از یک آگاهی نسبی به قرآن برخوردار باشد؛ ضمن اینکه در طول دوران خدمت هم دوره‌های مختلف آموزش مربی و آموز‌ش‌یار قرآن، آموزش حفظ و قرائت و درک مفاهیم در سطوح مختلف، روخوانی و روانخوانی برای کارکنان برگزار می‌کنیم.

بهرامی افزود: با هماهنگی که با مرکز گزینش و استخدام مجموعه انتظامی انجام شده نخبگان و قهرمانان قرآنی و افرادی که به نوعی با قرآن مأنوس هستند، با تسهیلات ویژه‌ای در اولویت جذب فراجا هستند. همچنین سربازان و جوانان قرآنی که مایل هستند خدمت مقدس سربازی را در مجموعه انتظامی باشند آمادگی جذب آنها وجود دارند و از وجود آنها به‌عنوان مربی بهره‌مند می‌شویم.

دبیر ستاد اجرایی بیست‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن فراجا بیان کرد: از لحاظ تعدد یگانی مجموعه انتظامی، مجموعه عظیمی است، در اقصی نقاط کشور یگان‌های انتظامی مستقر هستند لذا برای نشر معارف قرآن می‌توانیم از ظرفیت جوانان قرآنی در همه نقاط کشور بهره‌مند شویم.

وی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه کشور با اتحادیه مؤسسات قرآن و کشور، ادامه داد: پیرو این تفاهم‌نامه اتحادیه مؤسسات قرآنی در خصوص تأمین مربی قرآنی به فراجا در یگان‌های مختلف کمک می‌کند؛ همچنین برگزاری محافل قرآنی، معرفی نخبگان قرآنی جهت جذب دوران سربازی و استخدام در فراجا از دیگر تعهدات این تفاهم‌نامه است. علاوه‌ بر این از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی برای توسعه فرهنگ قرآنی بهره‌مند می‌شویم.

بهرامی با اشاره به عضویت فراجا در شورای عالی قرآن گفت: هم‌افزایی و اشتراک تجربیات با عضویت در این شورا، کمک می‌کند که جامعه ما مأنوس با قرآن باشد و همه این برنامه‌ها بتواند در رفتار، گفتار و برخورد با مردم تبلور پیدا کند و همکاران ما با روحیه قرآنی بتوانند بهتر به مردم خدمت کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه و مأموریت سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حفظ و صیانت از هویت مکتبی و انقلابی کارکنان و خانواده‌های آنان است، افزود: در کنار مسابقات قرآنی برنامه‌های متعدد فرهنگی و بصیرتی برای کارکنان و خانواده‌های‌ آنها داریم که در طول سال اجرایی می‌شود، پلیس به‌عنوان یکی از اعضای جامعه باید با مباحث سیاسی و بصیرتی آگاهی داشته باشد.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با بیان اینکه در شبکه فرهیختگان فراجا بیش از 10 هزار هادی سیاسی و مربی عقیدتی سیاسی داریم که در طول سال و به مناسبت‌های مختلف برای کارکنان برنامه دارند، افزود: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ابلاغ فرمودند که ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی کارکنان خدوم انتظامی و خانواده‌های آنان در دستورکار قرار گیرد لذا در طول سال برای تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری برنامه‌های متعددی نظیر نشست‌های سیاسی، همایش‌های روشنگری و نهضت تبیین داریم.

بهرامی ادامه داد: توجه به مباحث بصیرتی و معرفتی جزو برنامه‌های قطعی و ضروری و مستمر فراجاست، مجموعه انتظامی یک ظرفیت میلیونی عظیمی با خانواده‌ کارکنان و سربازان است؛ ما خودمان را جدا از مردم نمی‌دانیم ضمن اینکه پلیس یک نیروی مسلح اجتماعی است و در بطن جامعه قرار دارد. رفتار پلیس جلوی چشم مردم است که به تعبیر مقام معظم رهبری پلیس به‌عنوان ویترین نظام عمل می‌کند.

وی گفت: نیاز مخاطبین در فراجا احصا می‌شود و متناسب با آن برنامه‌های ما طرح ریزی و اجرا می‌شود، در این راستا تولیدات فراجا از حضور و عملکرد پلیس در جای جای مختلف از رسانه ملی منعکس می‌شود.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در خصوص جهاد تبیین بیان کرد: در چند سال اخیر یک کوچی از فضای حقیقی به مجازی، تلاش شده تا یک گروه و تیم محتوایی را در سطح سازمان تشکیل دهیم و این گروه که متشکل از 600 نفر روحانی، طلاب، اساتید و مربیان و کارشناسان مختلف است که در طول سال بر اساس نیاز مخاطبین تولید محتوا انجام می‌دهند.

بهرامی گفت: امروزه بیش از 500 کانال در شبکه‌های مجازی با مخاطبین زیاد ایجاد شده تا از این فضا مجازی در جهت بیان دستاوردهای نظام و انقلاب، مقابله با تحریف دشمنان استفاده شود.

وی در پایان بیان کرد: انتظامی افتخار دارد تمام برنامه‌ها و طرح‌ها را بر مبنای فرمایشات و تدابیر مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند؛ بیش از 40 شاخصه پلیس در تراز انقلاب اسلامی یکی از تدابیر مقام معظم رهبری بوده که همواره مورد تأکید ایشان قرار دارد؛ معنویت‌گرایی، اخلاق‌مداری، خدمت‌گذاری، پاکدستی، هوشیاری، هوشمندی از جمله این شاخص‌ها هستند. افق برنامه‌های سازمان عقیدتی فراجا برای ساخت مجموعه انتظامی در تراز انقلاب و یک جامعه اسلامی و قرآنی است و در این راستا هم موفقیت‌های شاخصی کسب شده و در حوادث مختلف پلیس در خط مقدم حضور دارد در حوادث اخیر هم کارکنان ما جانانه ایستادند و امنیت را به مردم عزیزمان تقدیم کردند.

انتهای پیام
captcha