مسابقات زیباترین اذان در بحرین برگزار شد
کد خبر: 4100064
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

مسابقات زیباترین اذان در بحرین برگزار شد

مسابقات زیباترین اذان در بحرین شب گذشته در حالی به کار خود پایان داد که مسئولین اوقاف این کشور ضمن تأکید بر تداوم دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح ائمه جماعات و مؤذنان در این کشور از طرح خود برای برگزاری هر ساله مسابقه اذان خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین، سازمان اوقاف سنی بحرین مسابقه‌ای را با عنوان «اندی صوتا»(زیباترین صدا) به منظور برگزیدن زیباترین اذان‌ها از بین نوجوانان و جوانان تدارک دیده و مراسم اختتامیه این مسابقه را شب گذشته، 24 آبان برگزار کرد.

راشد بن محمد بن فطیس الهاجری، رئیس شورای اوقاف سنی مسئول برگزاری این مسابقه سراسری در بحرین بوده که هدف از آن را ارتقای سطح صاحبان مشاغل دینی خوانده است.

این مسابقه با حضور بیش از سیصد شرکت کننده برگزار شد که به گفته مسئولین برگزاری مسابقه اغلب آنها از صدای زیبا و قدرت در اجرا برخوردار بودند و این امر کار کمیته داوری را در برگزیدن برترین‌ها طبق اصول و مقررات تعیین شده دشوار کرده بود.

بن فطیس الهاجری طی نطقی در این مراسم بر اهتمام سازمان متبوع وی به رسیدگی به ائمه جماعات و مؤذنان و تلاش دائمی آن برای ارتقای سطح صاحبان مشاغل دینی به منظور تحکیم رسالت مسجد در جامعه تأکید کرد و مشارکت مثبت و رقابت مثبت بین شرکت‌کنندگان را ارج نهاد.

شرکت‌کنندگان در این مسابقه با حضور در برابر کمیته داوران به اجرا پرداخته بودند و شب گذشته از برترین‌ها با اهدای جوایزی تجلیل شد.

بن فطیس الهاجری برگزاری مسابقه اذان را یکی از طرح‌های شورای اوقاف سنی بحرین به منظور برگزیدن برترین‌ها در اجرای این وظیفه مهم خواند و گفت: زمانی که یک مؤذن از صدا و اجرای زیبا برخوردار بوده و نسبت به احکام دین هم شناخت کافی داشته باشد مورد قبول نمازگزاران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سالانه بین 10 تا 13 مسجد در بحرین ساخته می‌شود، گفت: این مساجد نیاز به مؤذن، خطیب و امام جماعت دارد و برگزاری چنین مسابقاتی یکی از راه‌های درست و سالم برگزیدن افراد واجد شرایط برای استخدام در نهادها و مراکز دینی است.

در این مراسم از 40 ائمه جماعت برتر مساجد بحرین نیز تقدیر به عمل آمد.

الهاجری همچنین گفت که سازمان اوقاف سنی بحرین دوره‌های آموزشی را برای ائمه جماعات، خطبا و مؤذن‌ها به ویژه آنهایی که تازه شروع به کار کرده‌اند، برگزار می‌کند.

فتحی عبدالله سلطان، رئیس حوزه پژوهش‌ها و مساجد سازمان اوقاف سنی بحرین هم طی نطقی در این مراسم گفت که این سازمان امیدوار است از این به بعد هر ساله مسابقه اذان را برگزار کند.

انتهای پیام
captcha