۲۰۰ یادواره شهدا در لرستان برگزار می‏‌شود
کد خبر: 4100106
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
به‌مناسبت هفته بسیج

۲۰۰ یادواره شهدا در لرستان برگزار می‏‌شود

جانشین سپاه لرستان از برگزاری ۲۰۰ یادواره شهدا طی هفته بسیج در این استان خبر داد و گفت: برگزاری رزمایش «اقتدار بسیجیان» در روز پنجم آذرماه، برنامه محوری هفته بسیج لرستان خواهد بود.

نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مجید سوری، جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، امروز، ۲۵ آبان در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج در لرستان، اظهار کرد: برگزاری یادوراه‌های شهدا، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، کمک‌های مؤمنانه و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، محورهای برنامه‌های هفته بسیج در لرستان خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی به مناطق محروم، گفت: طی یک سال گذشته پروژه‌های آب‌رسانی به ۳۰۰ روستای لرستان اجرایی شده است.

سوری با اشاره به اجرای رزمایش «جهادگران فاطمی» و اعزام اردوهای راهیان نور در هفته بسیج، ادامه داد: نشست‌های بصیرتی، جهاد تبیین، پیاده‌روی همگانی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در لرستان خواهد بود. همچنین رزمایش اقتدار بسیجیان به‌عنوان برنامه محوری هفته بسیج لرستان، پنجم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان رزمایش کمک‌های مؤمنانه، افتتاح ۲۰ منزل مسکونی محرومان و همایش سران ایلات و عشایر را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در لرستان برشمرد و گفت: همایش تجلیل نخبگان بسیجی، افتتاح ۲۰ کیلومتر کانال آب‌بر کشاورزی، بازگشایی معبر منطقه علی‌آباد خرم‌آباد از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به اینکه در هفته بسیج و در راستای امنیت انرژی، پروژه ۴۰۰ پنل خورشیدی افتتاح و ۲۰۰ یادواره شهدا و طرح «آبروی محله»، برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در بحث توزیع کمک‌های مؤمنانه از ابتدای آغاز این رزمایش تاکنون ۵۶۱ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان و افرادی که در ایام کرونا متضرر شدند توزیع شده است و نحوه تقسیم به این شکل است که ما در تمام محلات پایگاه داریم که کمک‌ها توسط پایگاه‌های بسیج توزیع می‌شود.

سوری با بیان اینکه بسیج شبکه مردمی است و دستوری نیست، گفت:  توزیع ۵۳ هزار بسته لوازم‌التحریر، آزادسازی ۲۲۷ نفر از زندانیان  جرائم غیرعمد، ایجاد ۶۰ کیلومتر کانال آب‌بر و احداث ۳۳۷ باب منزل مسکونی برای نیازمندان از اهم فعالیت‌های سپاه لرستان طی یک سال گذشته است.

جانشین فرمانده سپاه لرستان با اشاره به اینکه عمده جهاد تبیین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است، اما ۲۸۶ نشست تبیینی طی ماه‌های اخیر توسط سپاه لرستان برگزار شده است، بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های علمی در ۱۱ شهرستان استان، مراکز رشد راه‌اندازی و برخی مراکز از تولید ایده به محصول رسیده‌اند.

انتهای پیام
captcha