نخستین جلسه «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد
کد خبر: 4100111
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

نخستین جلسه «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد

نخستین جلسه «درس‌هایی از نهج‌البلاغ» با موضوع تقوی در کلام امام علی(ع) در جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان امروز، ۲۵ آبان‌ماه در نخستین جلسه «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» که با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در دفتر مرکزی در جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد به موضوع تقوی در کلام امام علی(ع) پرداخت و گفت: امام‌ علی(ع) فرموده‌اند «از خدا بترسید و کار نیکو انجام دهید».

وی با اشاره به ویژگی‌های اهل تقوا در کلام امیرالمؤمنین(ع)، افزود: خداوند روزی بندگان را تقسیم و هر کدام را در جایگاه خویش قرار داده است اما پرهیزکاران در دنیا دارای فضیلت‌های برتر هستند، سخنانشان راست، در پوشش آنها میانه‌روی و راه رفتن آنها با تواضع و فروتنی است.

حجت‌الاسلام عامری ادامه داد: اهل تقوا، چشم خود را بر آنچه که خداوند حرام کرده است، پوشانده‌اند؛ گوش‌های خود را وقف دانش سودمند کرده‌اند؛ در روزگار سختی و گشایش، حالشان یکسان است و خداوند در نظر آنها بزرگ و دیگران کوچک مقدار هستند.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان گفت: بهشت در نظر اهل تقوا چنان است که گویی آن را دیده و در نعمت‌های آن به سر برده‌اند و جهنم در نظرشان چنان است که گویی آن را دیده و در عذاب آن بوده‌اند؛ دامنشان پاک است؛ در روزگار کوتاه دنیا صبر کرده و آسایش جاودانه قیامت را به دست آورده‌اند؛ آنها فریفته دنیا نیستند.

وی ادامه داد: پرهیزکاران شب‌ها برپا ایستاده و مشغول نماز هستند؛ قرآن را با اندیشه می‌خوانند و داروی دل خود را می‌یابند. هر گاه به آیه‌ای می‌رسند که ترس از خدا در آن باشد به آن گوش دل می‌سپارند. آنها به رکوع رفته، پیشانی، دست و  پا بر خاک مالیده و از خدا آزادی خود را از آتش جهنم می‌خواهند.

انتهای پیام
captcha