دین اسلام برترین دین در حوزه بانوان است
کد خبر: 4100284
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

دین اسلام برترین دین در حوزه بانوان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: دین اسلام را از این جهت باید برترین و کامل‌ترین دین دانست که دختران را از زنده به گور شدن و استثمار ابزاری به جایگاهی والا مبدل کرد و ارزش‌های حقیقی دختران را برای همه جهانیان تبیین کرد.

زن در اسلام

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی رحمانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان، ۲۵ آبان در نشست دانش‌آموزی «هویت دختران» که با حضور دانش‌آموزان مدرسه الزهرا(س) ماهنشان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند جایگاه دختران را با نزول سوره کوثر بلندمرتبه داشت آن‌گاه که به ابتران عالم ثابت کرد که نسل پیامبر اسلام(ص) را توسط دختری که جهان به یمن وجود او و برای او خلق شده بود ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: دین اسلام را از این جهت باید برترین و کامل‌ترین دین دانست که دختران را از زنده به گور شدن و استثمار ابزاری به جایگاهی والا مبدل کرد و ارزش‌های حقیقی دختران را برای همه جهانیان تبیین کرد.

رحمانی در ادامه به نقش دختران در جامعه اشاره کرد و گفت: دختران‌ نقش بسیار مهمی را در خانواده و جامعه ایفا می‌کنند، چراکه آنان در آینده در اداره کانون خانواده که مهمترین عنصر جامعه هستند، نقش دارند، اما همیشه دور از چشم باقی مانده و توجه خاصی به آن نشد ولی این نقش‌ها در شکل‌گیری خانواده بسیار مهم و ارزشمند است.

این مسئول با اشاره به اینکه نقش مهم دختران امروز به‌عنوان مادران فردا در شکل‌گیری جامعه‌ای بهتر و سالم‌تر اثبات شده است، بیان کرد: هر چه دختران از رشد اخلاقی و فکری بالاتری برخوردار باشند، می‌توانند جامعه را به سمت کمال و پویایی سوق دهند. البته برای دستیابی به این هدف، لازم است نهادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی و علمی با بسترسازی‌های مناسب، زمینه‌های حضور مؤثرتر دختران را در عرصه‌های مختلف فراهم کنند.

رحمانی در ادامه گفت: دختران ما می‌توانند با ایفای نقش در جامعه بیرونی و رقم زدن نتایج چشمگیر و رنگین، سبب افتخار و سربلندی خانواده خویش شده و به جامعه کمک کرده و سبب پیشرفت کشور شوند.

انتهای پیام
captcha