مهم‌ترین وظیفه امروز امت اسلام هوشیاری و‌ تحلیل درست است
کد خبر: 4100488
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

مهم‌ترین وظیفه امروز امت اسلام هوشیاری و‌ تحلیل درست است

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه امروز امت اسلام هوشیاری و‌ تحلیل درست است، گفت:‌ آزمایش خداوند این است که در مقابل کید و حمله دشمن صبر کنید و محکم بایستید.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتیبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، خطیب نماز جمعه اهواز امروز، ۲۷ آبان در جمع نمازگزاران اهواز ضمن تسلیت شهادت گروهی از مردم و مدافعان امنیت در روزهای اخیر در کشور گفت: خدای سبحان، راه‌های رسیدن به سعادت را پیش روی انسان قرار می‌دهد که اگر می‌خواهد شاکر یا کافر باشد، انتخاب با او است. این یک سنت بدون تغییر است.

وی اظهار کرد: سراسر قرآن مملو از آیاتی است که راه تقوی را به انسان نشان می‌دهد. تقوی یک عنوان کلی به معنی دوری از گناه و بندگی خدا است. تقوی مصادیق و مراتب متفاوتی دارد. خداوند در قرآن کریم به معرفی مومنینی می‌پردازد که در حد اعلی تقوی هستند. هدف از نقل قصه پیامبران الهی در قرآن این است که مانند آنها باشیم. قرآن کتاب تاریخ یا قصه نیست، بلکه کتاب فلسفه تاریخ است. هدف از نقل این قصه‌ها، نشان دادن راه تقوی است‌.

حاجتی با اشاره به آیه «وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ» (آل‌عمران، ١٤٦) بیان کرد: طبق بیان این آیه همین که پیامبران قیام می‌کنند، دو جبهه مقام هم صف می‌کشند، جبهه حقانیت و جبهه کفر. این سنت تاریخی است. در طول تاریخ چنین است. هر جا پیامبر و جانشینان پیامبر قیام کرده باشند در مقابل آنها صف آرایی شد

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان این که خداوند در این آیه به توصیف خاکریز پیامبران می‌پردازد، افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید وقتی پیامبری قیام می‌کند علی رغم سختی‌ها عده‌ای افراد خدایی در کنار او می‌ایستند و همراه پیامبر می‌جنگند. خداوند ویژگی‌های این افراد را توضیح می‌دهد‌‌. اولین صفت مردان و زنانی که خط پیامبران را انتخاب می‌کنند این است وقتی دچار دشواری و مصیبت می‌شوند، سست نمی‌شوند و ضعف به خود راه نمی‌دهند.

حاجتی ادامه داد: خداوند در توصیف گروه‌های جبهه حق می‌فرماید آنها کسانی هستند که در مقابل دشمن احساس ضعف و سستی نمی‌کنند. قوی‌تر می‌شوند. هر چه دشمن با ننگ و فریب به میدان می‌آید حضورشان قوی‌تر می‌شود و در بشارت می‌دهد که خداوند انسان‌های صابر را دوست دارد. به عبارتی مهم‌ترین آزمایش خداوند در گوشه مساجد و حج و سجده‌های طولانی نیست؛ گرچه اینها در جای خود لازم هستند. آزمایش خداوند این است که در مقابل کید و حمله دشمن صبر کنید و محکم بایستید. حاصل این مکتب، انسان با تقوی است.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان این که آزمایش اساسی زمانی است که دشمن به شما فشار می‌آورد، ادامه داد: ثمره نمازهای روزانه و اول وقت و آن عبادت‌ها این است که کنار پیامبر باقی می‌مانند. به فرموده رهبر انقلاب، علاج دشمنی آمریکا یک چیز بیشتر نیست و آن ایستادگی و استقامت است بعد فرمودند این راه سختی‌هایی دارد که خدا به آنها اجر می‌دهد.

وی بیان اینکه حضور شما در هر مناسک انقلابی، به عنوان عمل صالح برای شما نوشته می‌شود، اظهار کرد: باید بدانیم در چه راهی هستیم. این راه تربیون است. امروز انقلابی بودن، راه با تقوی شدن است‌.

حاجتی در خطبه دوم‌ نماز گفت: حادثه غم انگیز تروریستی ایذه را تسلیت عرض می‌کنم‌. دشمن فریب کار با ننگ و رنگ تعدادی از هم وطنان ما را در شهرستان ایده به نحو سبعانه و با درنده‌خویی به شهادت رساند. حادثه ایذه یک حادثه تنها نیست، گرچه برای ما بسیار تلخ است، اما در عرض حوادثی بود که در اصفهان و مشهد و سنندج با درنده خویی اتفاق افتاد.‌ به فرموده رهبر انقلاب، پشت سر این حوادث آمریکا و اسرائیل هستند.

خطیب نماز جمعه اهواز تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه ما در قبال حوادث اخیر که مهم‌تر از قرار گرفتن در سنگر دفاع و اسلحه به دست گرفتن نیروهای انتطامی و حتی مهم‌تر از وظایف نیروهای امنیتی است، هوشیاری و تحلیل درست.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب روزی بدون توطئه در کشور نبوده است. باید این حوادث را درست تحلیل کرد. گاهی دوستان می‌گویند چرا نیروی‌های انقلاب از این حوادث برافروخته نمی‌شوند؟ چرا آرام هستید؟ باید برخی از حوادث به یادتان بیاید. سه روز بعد از انقلاب قائله کردستان و ادعای تجزیه طلبی که گوش فلک را کرد آغاز شد.‌

حاجتی خاطرنشان کرد: دولت موقت که لیبرال بودند، اساسا امام را قبول نداشتند. زمانی که تومار ضد انقلاب در کردستان بسته شد، پای یک قرار داد ننگین رفتند و تصویب کردند ارتش در کردستان از پادگان خارج نشود و سپاه باید از کردستان باید خارج شود. برخی شهرها در دست گروهک‌ها بود. تجزیه طلبان در نقاط مختلف کشور فعال بودند. امام بیماری قلبی داشت‌. مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مستقر در بیمارستان قلب تهران انجام شد و کسی حکمش را از امام گرفت که خائن به ایران و اسلام شد.‌

وی با اشاره به شهدای اخیر در سنندج، مشهد، اصفهان و ایذه گفت: این حوادث، قلب را به درد می‌آورد. آن روزها ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند. هر روز جلوی چشم زن و بچه آدم می‌کشتند. نسل جوان ما بی‌اطلاع هستند. ما به بازخوانی تاریخی نیازمندیم‌. آن روزها تیم‌های ترور در خیابان‌ها مردم را می‌کشتند. سپاه و ارتش و نیروی مقتدر انتظامی نبود. در این شرایط صدام به دستور آمریکا حمله کرد. ۱۲ شهر را گرفت، صدها روستا را تصرف کرد و برخی روستاها را از نقشه محو کرد. گفت یک هفته دیگر در تهران است. سیم خاردار هم به ایران نمی‌فروختند. در آن زمان ملت ایران ایستاد‌. در همین اهواز چه توطئه‌ها کردند.

خطیب نماز جمعه اهواز ادامه‌ داد: آن موقع، مردان و زنان ما نترسیدند و میدان را ترک نکردند. امروز می‌خواهید ملت حزب الله در مقابل انسان نماهایی که کودک ۹ ساله را سبعانه به شهادت رساندند، کم بیاورد؟ این ملت به کوری چشم شما در میدان بوده و خواهد بود. امروز امت حزب الهی در میدان است که سرد و گرم روزگار را چشیده است. دشمنان اسلام و ولایت بدانند خونی که در رگ ما است هدیه به رهبر ما است. این صدا و ندای امت حزب الله در سراسر کشور است. دشمنان ما از افراد احمق هستند. ما حرکات شما را در حد ترقه بازی می‌دانیم.

وی با تصریح به این که این تکبیرها به معنی این نیست که نواقصی در کشور نیست و عیوب باید برطرف شود، گفت: ما گله مندیم. وضعیت اقتصادی که بخشی از آن معلول تصمیم‌های عامدانه دولت‌های لیبرال‌میام قبلی بوده است، مردم را با مشکل مواجه کرده است. نواقص هست، اما مردم ما راه را گم نمی‌کنند. هر موقع فشارها زیاد شده حاکی از دو اتفاق بود یا شکست بزرگی پیش روی دشمن است یا پیروزی بزرگی برای امت اسلام در پیش است.

حاجتی با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب، این حرکات نشانه قوت دشمن نیست‌، افزود: دشمن بررسی کرده است ایران در حال قدرت‌مند شدن است. دانشمندان ایران در هوش مصنوعی، نانوتکنولوژی، پزشکی و پیراپزشکی، هوافضا و رشته‌های دیگر به پیشرفت رسیده اند. دشمن این را حس می‌کند. رشد علمی ایران بیست برابر شده است. جوان‌های ایرانی مرزهای علمی را در می‌نوردند. دشمن این پیشرفت را رصد کرده و به دنبال متوقف کردن آن است. این حرکت متوقف نمی‌شود. امت ما در این سنگر متوقف نخواهد شد.

خطیب نماز جمعه اهواز در پایان گفت: دشمنان ما این‌ را بدانید در ایذه جنایت کردید. این سینه آماده فدا شدن برای اسلام است. شما ما را بین دو راهی ذلت و سعادت قرار داده‌اید و شعار ما هیهات من الذله است.

انتهای پیام
captcha