4 مسجد و بقعه در لرستان مرمت شده‌اند
کد خبر: 4100939
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
از ابتدای امسال تاکنون؛

4 مسجد و بقعه در لرستان مرمت شده‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه حفاظت و نگهداری اماکن زیارتی استان می‌تواند در راستای توسعه گردشگری زیارتی نقش بسزایی داشته باشد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون مرمت مساجد جامع و امام بروجرد و امامزاده ‌قاسم و مسجد گنجه شهرستان ازنا انجام شده است.

نشست مدیران کل میراث فرهنگی و اوقاف لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان شنبه، 28 آبان در نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، گفت: یکی از شاخصه‌های مهم گردشگری در کشور گردشگری مذهبی و بازدید از اماکن مقدس نظیر زیارتگاه‌ها، مقبره‌ها و نظایر آن است که در این زمینه سالانه گردشگران زیادی به استان سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه حفاظت و نگهداری اماکن زیارتی استان می‌تواند در راستای توسعه گردشگری زیارتی نقش بسزایی داشته باشد، افزود: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون مرمت مساجد جامع و امام بروجرد و امامزاده ‌قاسم و مسجد گنجه شهرستان ازنا انجام شده است.

حسن‌پور اضافه کرد: به منظور معرفی آثار مذهبی لرستان در راستای جذب گردشگر آماده هرگونه همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه هستیم.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان ضمن آمادگی در راستای تعامل و همکاری دو جانبه بر اساس تفاهم‌نامه فی مابین، گفت: برخی از اماکن موقوفه استان از جمله حمام باشی و حمام صفا در راستای تغییر کاربری و استفاده گردشگران، آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

انتهای پیام
captcha