برگزاری دوره‌های آموزشی نماز در ۱۵ شهرستان استان کرمان
کد خبر: 4101181
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

برگزاری دوره‌های آموزشی نماز در ۱۵ شهرستان استان کرمان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری دوره‌های آموزشی نماز به‌صورت قطبی در ۱۵ شهرستان استان خبر داد و گفت: این دوره با هدف گسترش و ترویج فرهنگ اقامه نماز برگزار می‌شود.

سید اصغر سادات‌حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، سیداصغر سادات‌حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: دوره‌های آموزشی نماز با برنامه‌ریزی اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش ‌و هماهنگی ستاد اقامه نماز و با استفاده از ظرفیت استادان مرکز تخصصی نماز کشور، به‌صورت قطبی در ۱۵ شهرستان استان کرمان در حال برگزاری است.

وی افزود: این دوره با هدف گسترش و ترویج فرهنگ اقامه نماز به منظور توانمندسازی همکاران، تبیین شیوه‌های دعوت به نماز، شرح و توضیح آیین‌نامه گسترش، تعمیق و ترویج فرهنگ اقامه نماز و تبیین نقش تربیتی نماز در مراکز آموزشی و پرورشی اجرا می‌شود.

سادات‌حسینی گفت: موضوعات نماز شامل، مخاطب‌شناسی براساس روانشناسی، اصول دعوت به نماز، شیوه‌های پاسخگویی به کودکان، همراه‌سازی خانواده در تربیت دینی، شیوه انتقال مفاهیم دینی به کودکان، مهارت برگزاری جشن تکلیف، خانواده و نماز است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: این دوره‌ها در شهرستان‌های سیرجان، شهربابک، ناحیه یک، ناحیه دو، بردسیر، بم، عنبرآباد، کهنوج، جیرفت، چترود، زرند، رفسنجان، رابر، بافت و راین برگزار می‌شود.

وی گفت: این دوره‌ها برای بهره‌گیری بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از دست اندرکاران حوزه آموزشی و تربیتی مدارس شامل ائمه جماعت مدارس، آموزگاران پایه سوم ابتدایی، معاونان و مربیان پرورشی، مدیران و مربیان مراکز مهد کودک و پیش دبستانی از تاریخ ۲۸ آبان تا ۳ آذرماه برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha