ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراخوان دریافت ایده خواهد داشت
کد خبر: 4101705
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
حجت‌الاسلام صدیقی:

ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراخوان دریافت ایده خواهد داشت

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: با انتشار فراخوانی از تمامی صاحب‌نظران و اهل تفکر برای دریافت نظراتشان دعوت خواهیم داشت.

جوانان و نوجوانان سرمایه‌های هر مملکت و آئینی به حساب می‌آیند، آینده و بقای حکومت و ادیان به دست نوجوانان و جوانان جامعه خواهد بود و این امری اجتناب‌ناپذیر است. به همین دلیل جامعه‌ای می‌تواند به سمت موفقیت پیش برود که برای تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان خود برنامه‌های جدی و کارآمدی داشته باشد.

دشمنان هر مذهب و جامعه‌ای نیز دقیقا به این نکته توجه داشته و سعی می‌کنند در این زمینه تخریب انجام دهند، به این بیان که تمام تلاش خود را برای دور نگه داشتن جوانان یک جامعه از فرهنگ اصیل آن کشور به کار می‌برند. اگر جوانان از تربیت لازم برخوردار نباشند، زمینه اصلاح جامعه فراهم نخواهند شد.

یکی از راه‌های مهم تربیت سالم، آشنایی جوانان با آموزه‌های دینی و بایدها و نبایدهاست. بایدها و نبایدهای دین به مثابه نسخه پزشک است که انسان را از بیماری‌ها نجات می‌دهد و نتیجه آن، ایجاد جامعه‌ای قانونمند، متمدن و سالم است. اگر در برخی روایات از پیامبر(ص) به طبیب یاد شده، درست بدین معناست؛ زیرا حضرت با نسخه دین، بیماری‌های روحی را درمان می‌کند و مردم را به دین‌مداری فرا می خواند. از این رو شایسته است همه مردم به ویژه جوانان با دین بیشتر آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های ستاد در حوزه نوجوانان و جوانان و نیز برقراری ارتباط بهتر نسل جدید با مبانی دینی و مذهبی اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم وظیفه دارد و هم اینکه بنا به اقتضا در مسیر تکامل خود به تحول خواهد رسید.

وی افزود: در این زمینه فراخوان عمومی اعلام خواهد شد تا تمامی صاحب‌نظران و اهل تفکر بتوانند نظرات خود را در این رابطه به خوبی بیان کنند و همچنین، بنابر این داریم تا با جمعی از اندیشمندان و صاحبان فکر و نظر، اقداماتی در این حوزه انجام دهیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با اتفاقات اخیر تصریح کرد: امروز جمع اندکی از جوانان تحت تأثیر احساسات آنی، به دلیل عدم ارتباط با اصل و هویت خود قرار گرفته‌اند که باید در این زمینه کار کرد. در این زمینه یعنی انقطاعی که حاصل شد، شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز دینی و علمی نیز مؤثر بود.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: همچنین، بنای خداوند متعال بر امتحان است و خوب و بد را با امتحانات جدا می‌کند. این مسئله نیز یکی از الطاف الهی بود که ما بفهمیم که جامعه آسیب دارد و باید در این زمینه یعنی رفع آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنیم.

وی در رابطه با چگونگی جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به سمت مبانی دینی نیز اظهار کرد: باید همان‌گونه که پیامبر خدا(ص) رفتار می‌کردند، مبانی دینی و مذهبی را به جوانان ارائه داده و ایشان را جذب دین کنیم. «کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِالْخَیْرِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ؛‌ مردم را با غیر زبان‌هایتان به خدا دعوت کنید» پیامبر(ص) در این مسیر تنها به زبان و گویش خود اکتفا نمی‌کردند و با عمل خود نسبت به جذب افراد اقدام می‌کردند و ما نیز باید به همین صورت عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha