ارتقا علوم پایه و بنیادی برای رفع چالش‌های جامعه است
کد خبر: 4101944
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

ارتقا علوم پایه و بنیادی برای رفع چالش‌های جامعه است

رئیس دانشگاه لرستان گفت: ارتقا و تحول علوم پایه یعنی اینکه جهت‌گیری این علوم برای سودمندی جامعه و مردم و رفع چالش‌ها باشد.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در نخستین همایش استانی ارتقاء و تحول علوم پایه و بنیادی که امروز، دوم آذر در دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، علومی را از نگاه دینی و قرآنی، علوم حق دانست که برای جامعه و مردم، سودمند باشند.

وی خطاب به اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان حاضر در این همایش، گفت: همواره علوم باید به سود جامعه، زیست‌بوم و مردم باشند و هدف نهایی آنها از منظر قرآنی و دینی، ایجاد شهر پاک برای زیست انسان‌هاست.

رئیس دانشگاه لرستان به اینکه آنچه سود به مردم می‌رساند و چالش‌های جامعه را رفع می‌کند ماندگاری خواهد داشت، اضافه کرد: علوم پایه، علوم دقیقه، عدد و آمار است و این‌ها همگی باید در مسیر توحیدی قرار داشته باشند؛ یعنی انسان را در مسیر الهی ارتقا بدهند و مشکلات جامعه را رفع کنند.

وی وجود بخشی از مشکلات و کاستی‌ها همچون تراکم و عدم تراکم دانشجو در رشته‌های تحصیلی را ناشی از ضعف در تحلیل‌های دقیق آماری براساس آینده پژوهشی دانست و ادامه داد: علوم پایه بایستی خود را آمایش کنند و جذابیت‌های خودشان را به‌ویژه برای دانش‌آموزان، تحلیل کنند تا زیست و زندگی انسانی، ارتقا پیدا کند.

نظری گفت: نمی‌شود جامعه این همه استاد، پژوهشگر و معلم داشته باشد و از سوی دیگر، چالش‌های متعددی هم در جامعه وجود داشته باشد! ارتقای علوم پایه و بنیادی یعنی اینکه علوم بتوانند مشکلات و چالش‌های جامعه را رفع کنند.

انتهای پیام
captcha