رمز موفقیت و قدرت علمی کشورها، اهمیت دادن به علوم پایه است
کد خبر: 4101946
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

رمز موفقیت و قدرت علمی کشورها، اهمیت دادن به علوم پایه است

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان نسبت علوم پایه به علوم کاربردی را نسبت سرمایه به هزینه دانست و گفت: رمز موفقیت کشورهای برتر علمی جهان در توجه و اهمیت دادن آنها به علوم پایه است.

حجت الاسلام حبیب حاتمی، مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان امروز، دوم آذر در نخستین همایش استانی «ارتقا و تحول علوم پایه لرستان» که در دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: قدرت علمی کشورهایی همچون ایالات متحده، بریتانیا و ... به خاطر اهمیت دادن و توجه کردن به علوم پایه و علوم کاربردی است.

وی نسبت به علوم پایه به علوم کاربردی را نسبت سرمایه به هزینه دانست و افزود: برخی کشورهای پیشرفته به دانشجویان و دانش‌آموختگان علوم پایه، توجه ویژه دارند و در زمینه علوم فنی و مهندسی همچون ایالات متحده، تلاش می‌کند نیروهای مورد نیاز را از دیگر کشورها، تأمین کنند.

حاتمی‌کن‌کبود با تقدیر از رئیس دانشگاه لرستان که همت والایی به خرج داد تا مصوبه ایجاد دانشکده شیمی دانشگاه لرستان، اجرا شود، ابراز امیدواری کرد در آینده، رشته‌های دانشکده علوم پایه، هر کدام‌شان، دانشکده شوند.

وی اضافه کرد: کشور بریتانیا تلاش کرده است محتوای منابع علمی علوم پایه به زبان انگلیسی باشند که زبان این کشور است و توجه ویژه‌ای به علوم پایه دارد که گویای اهمیت و سرمایه بودن علوم پایه برای پیشرفت کشورهاست.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان با بیان اینکه ما هم باید تلاش کنیم اهمیت ویژه‌ای به علوم پایه بدهیم؛ زیرا آینده ما در گروه توجه‌کردن به علوم پایه است، گفت: نگاه به علوم پایه باید یک نگاه همه‌جانبه توسعه‌ای، تمدنی، فرهنگی باشد که ماهیت آن، سرمایه بلندمدت برای پیشرفت جامعه و کشور است

انتهای پیام
captcha