نگاهی به دوره‌های خانه قرآن و عترت مهدی موعود(عج) بندرعباس
کد خبر: 4102439
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

نگاهی به دوره‌های خانه قرآن و عترت مهدی موعود(عج) بندرعباس

دوره‌های متنوع قرآنی و فرهنگی ویژه بزرگسالان و خردسالان در خانه قرآن و عترت مهدی موعود(عج) اسلام‌آباد بندرعباس برگزار می‌شود.

دوره‌های قرآنسمیه صدیق، مدیر خانه قرآن و عترت مهدی موعود(عج) در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: در ترم پاییز میزبان قرآن‌آموزان بزرگسال و خردسال در رشته‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم و حفظ تخصصی و عمومی قرآن هستیم.

وی با اشاره به اینکه حفظ تخصصی به صورت ترتیبی و حفظ عمومی به صورت موضوعی انجام می‌شود، ادامه داد: همچنین در نوبت صبح نیز دوره‌های مهد قرآن با سرفصل‌هایی چون آموزش قرآن، حدیث و نماز، آموزش الفبای فارسی، آموزش فعالیت‌های اجتماعی، شناخت حواس و پرورش مهارت استفاده از آن، درک مفاهیم دینی، علوم و ریاضی، آشنایی با اصول و فروع دین، پرورش مهارت گوش دادن، سخن گفتن، توسعه توانایی‌های جسمی و حرکتی، آموزش شعر، کاردستی و نقاشی و قصه‌های قرآنی و خطابه‌خوانی برگزار می‌شود.

صدیق با اشاره به اینکه بیش از 25 قرآن‌آموز به صورت حضوری و در نوبت عصر مؤسسه مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: همچنین دوره‌های مؤسسه در بستر پیام‌رسان‌های داخلی به دلیل استقبال مخاطبان و صرفه‌جویی در هزینه‌هایی چون رفت و آمد و بُعد مسافت، بهره‌مندی بیشتر در ساعات اوقات فراغت و... در حال برگزاری است.

مدیر خانه قرآن و عترت مهدی موعود(عج) با اشاره به اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1398 درباره انتظاراتی که مسئولان متولی قرآنی، انجام نداده‌اند، تصریح کرد: هیچ راهنمایی، حمایت مالی و معنوی، اطلاع‌رسانی از دوره‌ها و همایش‌ها از سوی متولیان امر انجام نمی‌شود به عبارت دیگر مؤسسات به حال خود رها شده‌اند و اندک حمایت مالی هم از آنها نمی‌شود و تشکل‌های قرآنی باید خود با همراهی خیرین و یا با برگزاری دوره‌ها در تأمین هزینه‌های خود، اقدام کنند.

وی با اشاره به عدم مکان ثابت بسیاری از مؤسسات و دست و پنجه نرم کردن با اجاره‌ها ادامه داد: مؤسسات اندکی هستند که از جای ثابت و پرداخت هزینه فضای اجاره‌ای به دور هستند. قریب به اتفاق مؤسسات درگیر این مشکل هستند و چه بهتر که طی تعاملی از مکان‌های بلااستفاده دستگاه‌ها یا نهادها، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها و مساجد در سطح استان‌ها برای این امر استفاده شود.

صدیق با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی متنوع از سوی مؤسسه بیان کرد: سه‌شنبه‌های مهدوی یکی از برنامه‌های مؤسسه است، در صورتی که بودجه مناسب برای برگزاری آن داشته باشیم، برنامه‌هایی چون برگزاری سخنرانی، مسابقه، مداحی و تبیین مسائل روز را در کنار توزیع بسته‌های فرهنگی و پذیرایی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این حمایت‌ها موجب دلگرمی بیش از پیش مؤسسات قرآنی برای انجام برنامه‌های نو و اجرایی کردن طرح‌ها و ایده‌های جدید در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی خواهد شد.

یادآور می‌شود، خانه قرآن و عترت مهدی موعود(عج) در محله اسلام‌آباد استان هرمزگان و در محدوده‌ مرکزی شهر بندرعباس، واقع شده است. این خانه قرآن در کوچه اسلا‌م‌آباد یک، انتهای کوچه آژانس مهرزاد قرار دارد.

همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09373955527 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha