گروهی از عوامل اجرایی مسابقات را جهادی آغاز کردند
کد خبر: 4114019
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳

گروهی از عوامل اجرایی مسابقات را جهادی آغاز کردند

برخی از عوامل برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن، اعم از برخی داوران، عوامل رسانه‌‎ای و ...، کار خود در این دوره را جهادی آغاز کردند و به دلیل لغو پروازها به اهواز، تصمیم به انتخاب سفر زمینی گرفته تا صبح شروع برگزاری مسابقات در محل اجرای این رویداد حاضر باشند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به اهواز؛ ساعت 14:30، 21 دی، وارد ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد شدم. بلیط به مقصد اهواز، محل برگزاری چهل‎وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن برای ساعت 16:10 رزرو شده بود. برخی از عوامل اجرایی اعزامی به اهواز مانند اعضای هیئت داوران، عوامل رسانه‌‎ای و ... نیز در سالن انتظار بودند.

وضعیت آب و هوا به نحوی بود که می‌شد احتمال تأخیر در پرواز را داشت. همینطور هم شد. نخست اعلام کردند که پرواز با دو ساعت تأخیر انجام می‌شود و سپس این تأخیر تا ساعت 20 تمدید شد. اما در نهایت شرایط آب و هوایی رو به بهبود نرفت و پرواز شماره 2668 لغو شد. شرایط نشانگر این است که وضعیت به همین منوال است و باید چاره‌ای دیگر اندیشید.

لغو پرواز شرایط را دشوار کرد، چراکه مراسم افتتاحیه مهم‌ترین رویداد قرآنی کشور امروز آغاز می‌شود و باید تصمیم‌گیری می‌شد که چه باید کرد. در نهایت گروه اعزامی بیست و پنج نفره تصمیم گرفتند تا ساعات طولانی سفر زمینی را به جان بخرند تا در محل برگزاری مسابقات حاضر باشند. در نهایت اتوبوس متشکل از برخی عوامل اجرایی و رسانه‎ای حوالی ساعت 21 تهران را به مقصد اهواز ترک کرد.

تصمیم این هیئت اعزامی به مسابقات نشان‎‌دهنده عزم جهادی و راسخ آنها برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات است و این روحیه جهادی نوید برگزاری خوب مسابقات در سردترین فصل سال را می‌‌دهد. البته برگزاری مسابقات در این فصل سال می‌تواند با چنین چالش‌هایی همراه باشد و چه‌بسا مسئولان امر می‌توانستند درباره زمان برگزاری تدبیر دیگری بیندیشند. شرایط آب و هوایی کشور ایجاب می‌کند تا همه عوامل اعم از برگزارکنندگان و متسابقان نسبت به این مسئله یعنی وضعیت نامساعد جوی پیش‎زمینه ذهنی داشته باشند.

عوامل باید با عزمی والاتر نسبت به حضور در مسابقات اقدام کنند و در مسیر برگزاری یک رویداد قرآنی برخی سختی‌ها را هم متحمل شوند که کم از مجاهدت در راه خدا نیست و اجرش هم محفوظ؛ چه‌اینکه به گفته قرآن «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِين».

علاقه‌مندان به رویدادهای قرآنی را دعوت می‌کنم تا از متن تا حاشیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن را از طریق صفحه مسابقات ایکنا پیگیری کنند.

مرتضی اوحدی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha