37 جوان مجرم غیر عمد خراسان شمالی چشم انتظار کمک خیران
کد خبر: 4102466
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

37 جوان مجرم غیر عمد خراسان شمالی چشم انتظار کمک خیران

معاون امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: 37 جوان زندانی جرائم غیر عمد استان نیازمند کمک خیران هستند.

37 جوان مجرم غیر عمد خراسان شمالی چشم انتظار کمک خیرانمهریه و مسائل پیش روی آن در زمان حاضر با افزایش قیمت سكه به یكی از دغدغه‌های اصلی زوج‌ها و خانواده‌های آنان تبدیل شده است.

چه بسیار هستند مردانی كه به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه تعیین شده در زندان به سر می‌برند كه این نیز به معضلی تبدیل شده است كه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال دارد.

رواج چشم و هم‌چشمی‌ها نیز موجب شده است تا دختران مهریه‌های نجومی را از همسران آینده خود طلب كنند كه اغلب این میزان مهریه‌ها با توان مالی زوج‌ها هم‌خوانی ندارد و این موجب تعارضاتی می‌شود كه گاه زندگی‌های در شرف تشكیل را با مشكل مواجه كرده و در برخی مواقع در همان مراحل ابتدایی متوقف می‌كند.

همین مسائل موجب شده تا 37 جوان استان در رده سنی 18 تا 35 سال به جرم جرائم غیر عمد در زندان باشند که در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ایکنا با ایمان فیروزه، معاون امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی را می‌خوانید:

فیروزه بیان کرد: در حال حاضر براساس اعلام آمار ستاد دیه استان 37 جوان مددجو 18 تا 35 سال جرائم غیر عمد در زندان هستند که دارای محکومیت بدهی‌هایی مانند مهریه، نفقه، جهیزیه و... هستند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا از ظرفیت خیران برای کمک به این مددجویان در قالب جشن‌های گلریزان استفاده شود، اظهار کرد: نیازمندی این مددجویان 30 میلیارد و 503 میلیون تومان است.

معاون امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی با تأکید براینکه برخی از بدهی‌های مالی مجرمین مبلغ کلانی نیست، اضافه کرد: یکی از مددجویان بابت 8 میلیون و 400 هزار تومان در زندان به سر می‌برد.

فیروزه با تأکید براینکه سند کاهش طلاق در استان تدوین شده است، ادامه داد: مشکلات اقتصادی یکی از عوامل طلاق در بین جوانان است اما همه علت‌های طلاق مربوط به مشکلات اقتصادی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ازدواج اگر آگاهانه و به هنگام باشد پایدار خواهد بود، افزود: استفاده از خدمات روانشناسی پیش از ازدواج یکی از عواملی است که می‌تواند در ازدواج آگاهانه جوانان اثر گذاری مثبتی داشته باشد.

براساس آمار ارائه شده از ثبت احوال خراسان شمالی آمار طلاق در سال 83 و 1400 به ترتیب 624 و دو هزار و 429 مورد و آمار ازدواج نیز به ترتیب سال مذکور 9 هزار و 585 و هشت هزار و 567 مورد بوده است.

انتهای پیام
captcha