پایان عمر همسر جانباز و آغاز فعالیت‌های عام‌المنفعه در مسجد بجنورد
کد خبر: 4102710
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

پایان عمر همسر جانباز و آغاز فعالیت‌های عام‌المنفعه در مسجد بجنورد

سیما محمدی، از فعالین مسجد جامع شهرستان بجنورد، سال‌ها از همسر جانباز 70 درصدی خود نگهداری می‌کرد که پس از شهادت همسرش فعالیت‌های عام‌المنفعه خود را آغاز کرد.

مهرواره بانورسیما محمدی، از فعالین مسجد جامع شهرستان اسفراین و از شرکت کنندگان در مهرواره بانور خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه سال‌های طولانی از همسر جانباز 70 درصدی خود نگهداری می‌کردم که متأسفانه دو سال پیش شهید شدند و از آن پس فعالیت عام‌المنفعه خود را در مسجد شروع کردم، اظهار کرد: در مدت کوتاهی که در سطح محله فعالیت می‌کنم، موفق به جذب ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای مسجد محله جهت انجام کارهای خیر شدم.

وی به نحوه شروع فعالیت‌های خود در سطح محله اشاره و بیان کرد: همسرم جانباز ۷۰ درصد بود که حدود دوسال قبل به شهادت رسید؛ بعد از فوت او انجام فعالیت‌های عام المنفعه را آغاز کردم و با ارتباط گیری با مسئولین و مردم، سعی در حل مشکلات مختلف محله کردم.

محمدی افزود: طی این مدت در زمینه‌های مختلفی هم‌چون معیشت و اقتصاد خانواده‌ها، آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی ورود کردم و علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی در مواردی نیز موفق به ایجاد اشتغال برای‌ افراد شدم.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌ خود در زمینه حجاب بانوان اضافه کرد: در زمینه حجاب دختران کارهایی انجام شد و با برقراری ارتباط صمیمانه و دوستانه با آنان، زمینه‌های لازم برای اشتیاق آنان به حجاب را فراهم کردم و همین رفتار منجر به تغییر نوع پوشش آنان و افزایش تمایلشان به حجاب شد؛ این ارتباط صمیمی بین من و جوانان به حدی است که اکنون بسیاری از آنان به منزل ما رفت و آمد می‌کنند.

این فعال مسجدی هم‌چنین ادامه داد: با تعاملات با اداره‌ها و نهادهای مختلفی هم‌چون کمیته امداد و بهزیستی سعی در رفع مشکلات مردم دارم و با اراده و انگیزه وافری که نسبت به انجام کارهای خیرخواهانه دارم، ارگان‌های مختلف را مجاب به همکاری با خود می‌کنم.

وی در ادامه به مهمترین فعالیت‌های خود اشاره و بیان کرد: در مدت کوتاهی که در سطح محله فعالیت می‌کنم، حدود ۱۳ میلیارد تومان آورده مالی برای انجام کارهای خیر داشتم و در زمینه‌های مختلفی هم‌چون فرزندآوری و کمک به رفع مشکل ناباروری افراد، منصرف کردن بانوان از سقط جنین، مشاوره، کمک به ترک اعتیاد افراد و ایجاد اشتغال و اخذ وام برای معتادینی که موفق به ترک شدند، تهیه جهیزیه و سیسمونی برای زوجین بی‌بضاعت، کمک به درمان بیماران و در هر حیطه‌ای که کاری از ما ساخته بود ورود کردیم.

محمدی هم‌چنین در راستای نحوه جلب اعتماد مردم گفت: همواره اخلاق خوش را سرلوحه کار خود قرار دادم و سعی بر این بوده که با اخلاقی خوش با مردم ارتباط بگیرم و به واسطه این خصوصیت آنان را جذب کنم؛ البته سبقه زندگی‌ام و سال‌ها نگهداری و پرستاری کردن از همسری که جانباز ۷۰ درصد بود، نیز بی‌تاثیر در این اعتماد، لطف و نوع نگاه مردم به بنده نبوده است.

وی در پایان تأکید کرد: خاصیت بسیجی بودن دغدغه‌مندی است و اگر انسانی احساس کرد می‌تواند در جامعه مفید واقع شود و در جهت خدمت به خلق بدون هیچ چشم‌داشتی قدمی بردارد، لازم است خود را برای ورود به میدان فعالیت آماده کند.

 

انتهای پیام
captcha