جهاددانشگاهی نقش بی‌بدیلی در تقویت اراده‌ ملی نخبگان دارد
کد خبر: 4102878
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰

جهاددانشگاهی نقش بی‌بدیلی در تقویت اراده‌ ملی نخبگان دارد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی است که به خاطر رویکرد جهادی و غیر بروکراتیک توانسته بسیاری از مشکلات کشور را حل و برطرف کند و نقش بی‌بدیلی در تقویت اراده‌ ملی نخبگان دارد.

روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز در مجلسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، امروز، ششم آذرماه، با حضور در سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و در دیدار با سرپرست و معاونان این سازمان، گفت: یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی، جهاددانشگاهی است که به خاطر رویکرد جهادی و غیر بروکراتیک توانسته بسیاری از مشکلات کشور را حل و برطرف کند و نقش بی‌بدیلی در تقویت اراده‌ ملی نخبگان دارد.

 وی با بیان اینکه به‌دلیل سابقه‌ درخشان جهاد دانشگاهی انتظارات و توقعات از این نهاد بالا رفته است، افزود: باید بیش از این شاهد فعالیت‌های جهشی جهادانشگاهی باشیم و همه‌ ما منتظر هستیم تا جهاددانشگاهی مانند رانشگرهای فضایی، در اوج کار مدار حرکتی خود را تعویض کند.

علی اصغر فاتحی فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، نیز در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های این نهاد با اشاره به برنامه های جدید سازمان در بخشهای مختلف افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور و البته دنیا موضوع محدودیت شدید انرژی است که جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و دانشگاهی در راستای رسالتهای خود اقدام به راه اندازی مرکز فناوری انرژیهای تجدید پذیر نموده است و پروژه های متعددی هم در استانهای مختلف طراحی و اجرا نموده است.

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهمی که در این حوزه وجود دارد، موضوع آزمایشگاه مرجع است که در کشور وجود ندارد و جهاددانشگاهی با تجهیز سوله و سالن و بخشی از تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه در نظر دارد نسبت به راه‌اندازی آزمایشگاه فوق اقدام نماید. تکمیل این پروژه عظیم نیازمند تأمین اعتبارات مورد نیاز و البته حمایت ویژه مسئولین استان بخصوص نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است که انتظار داریم نمایندگان در این موضوع جهاددانشگاهی را یاری نمایند.

انتهای پیام
captcha