نیروی دریایی در بازدارندگی دفاعی نقش مهمی دارد
کد خبر: 4102980
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

نیروی دریایی در بازدارندگی دفاعی نقش مهمی دارد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با گذشت ۴۳ سال از انقلاب در اقصی نقاط آب‌های بین‌اللملی حضور قهرمانانه داشته و در بازدارندگی دفاعی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

دیدار فرماندهان یگان‌های نیروی دریایی سیرجان با امام‌جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار فرماندهان یگان‌های نیروی دریایی سیرجان با امام‌جمعه کرمان به مناسبت ۷ آذر و روز دریایی، با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش و حماسه‌ آفرینی آن در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست گفت: ‌این نیرو در نخستین روزهای جنگ اولین یگانی بود که با نیروهای عراق در دریا درگیر شد و ۶۷ روز پس از شروع جنگ در ۷ آذر ۱۳۵۹ در عملیات مروارید و با دلاوری‌های بسیار طومار نیروی دریایی عراق را در هم پیچید.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهیدان قهرمانی و نگارستانی از شهدای کرمانی و شاخص نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز نیروی دریایی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در منطقه پیشگام است و در راستای توسعه سواحل مکران اقدامات مهمی انجام می‌دهد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با اشاره به نقش تأثيرگذار نیروی دریایی ارتش در تأمین امنیت مرزهای دریایی و تجارت دریایی، گفت: نیروی دریایی با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی ایران در اقصی نقاط آب‌های بین‌اللملی حضور قهرمانانه داشته و در بازدارندگی دفاعی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

امیر غلامعلیان افزود: امروز استقرار دو منطقه دریایی ارتش در جاسک و کنارک، این دو منطقه را به قطب اقتصادی تبدیل کرده‌ است که توسعه دریایی و محرومیت‌زدایی منطقه از اولین نتایج اقدامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه مکران است. این ظرفیت در چابهار نیز وجود دارد که منطقه هوایی گسترش داده شده و در منطقه دریایی نیز اقداماتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امروز مجموعه یگان‌های ارتش در جنوب شرق (کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد) در شرایط بحران و جنگ آمادگی کامل دارند، گفت: دو یگان آماد و پشتیبانی دریایی و مرکز آموزش وظیفه دریایی در سیرجان مستقر است. ارتش و نیروی دریایی منشأ بسیاری از خدمات و یاور مردم در بحران‌های مختلف بود‌ه‌اند و اقدامات مهمی در شهرستان سیرجان انجام داده‌اند.

انتهای پیام
captcha