پیش‌بینی برگزاری ۷ دوره آموزشی اقامه نماز ویژه فرهنگیان در کردستان
کد خبر: 4103015
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

پیش‌بینی برگزاری ۷ دوره آموزشی اقامه نماز ویژه فرهنگیان در کردستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان از پیش‌بینی برگزاری هفت دوره آموزشی با شرکت ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از فرهنگیان استان خبر داد و گفت: برای برگزاری این دوره‌ها به مبلغ ۴۴۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان شامگاه گذشته، ششم آذرماه در شورای آ‌موزش‌وپرورش کردستان، گزارشی از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه فرهنگیان با همکاری ستاد اقامه نماز استان ارائه کرد و گفت: آموزش‌و‌پرورش بستر اجرای برنامه‌های مختلف را دارد اما یکی از مشکلات پیش‌رو تأمین اعتبار اجرای این برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه برنامه‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش بر اساس سرفصل‌های ابلاغی در مدارس اجرایی می‌شود، افزود: بقیه سرفصل‌ها در اجرای نامه‌ها پیگیری می‌شود که به دلیل عدم تأمین اعتبار، اجرای آنها با مشکل مواجه می‌شود که برگزاری دوره‌های مرتبط با اقامه نماز برای همکاران نیز از جمله این برنامه‌ها است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان از پیش‎بینی برگزاری هفت دوره آموزشی با شرکت ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: برای برگزاری این دوره‌ها با شرکت فرهنگیان مبلغ ۴۴۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی کردستان

شعبانی، معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز گزارشی از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزان در سال جاری ارائه کرد و گفت: سهمیه استان، اعزام ۸ هزار دانش آموز به یادمان‌های شمال غرب کشور است.

وی افزود: تعداد چهار هزار نفر از دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور داخل استان اعزام و چهار هزار نفر نیز باقی مانده که در فرصت یک ماهه جاری باید از یادمان‌های دفاع مقدس استان دیدن کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان سهمیه استان برای راهیان نور جنوب را اعزام ۱۷۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر ذکر کرد و گفت: با توجه به مشکل تامین اعتبار برای تمهید مقدمات برگزاری این برنامه فرهنگی نیازمند حمایت استانداری و کمک آموزش و پرورش هستیم.

فعالیت ۲۲۹ مدرسه غیر دولتی در استان کردستان

سید کامیل حسینی، رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی استان در بخش پایانی این نشست گزارشی از عملکرد حوزه‌های مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت، آموزش از راه دور و شوراهای آموزش‌و‌پرورش استان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۲۹ مدرسه غیر دولتی در استان فعالیت دارد که ۲۲ هزار و ۴۹۸ دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند، گفت: تعداد ۳۰ مدرسه آموزش از راه دور در استان دایر است و ۲ هزار و ۷۸۲ دانش‌آموز در این مدارس حضور دارد.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش‌و‌پرورش استان، تعداد مراکز زبان‌های خارجی استان را ۳۶۹ مرکز و آموزشگاه‌های علوم پایه را ۸۴ آموزشگاه ذکر کرد و گفت: شهریه این مراکز بر اساس دستورالعمل وزارتی و متناسب با شرایط استان و شهرستان تعیین و پوستر آن چاپ و اطلاع‌رسانی شده است.

وی به تشریح ماده ۲۰ قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی و واریز ۴ درصد از درآمدهای این مدارس به حساب درآمدهای اختصاصی پرداخت و گفت: این مبلغ در جهت نظارت بر مراکز و کیفیت بخشی به امور آموزشی‌و‌پرورشی مدارس غیردولتی مناطق محروم و کم برخوردار هزینه خواهد شد.

حسینی از برگزاری ۵۴ جلسه با تصویب ۳۹۴ مصوبه در سطح شهرستان‌ها خبر داد و گفت: ۲۹۱ مصوبه شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها اجرایی و ۱۰۳ مصوبه در حال پیگیری است.

وی در پایان یادآور شد: در سطح استان نیز تا کنون پنج جلسه شورای آموزش با ۴۲ مصوبه تشکیل شده که ۳۱ مصوبه معادل ۷۳ درصد اجرایی شده است.

انتهای پیام
captcha