ساخت ۴۰ درصد از نیاز فضای آموزشی کشور توسط خیرین
کد خبر: 4103024
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

ساخت ۴۰ درصد از نیاز فضای آموزشی کشور توسط خیرین

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد از نیاز فضای آموزشی کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است.

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، امروز ۷ آذرماه، در بیست و چهارمین همایش خیرین مدرسه‌ساز که در سالن اجتماعات بانک ملی بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی مردم در میزان مشارکت آنان در امر مدرسه‌سازی اثرگذار بوده است، اظهار کرد: جذب سهم دولتی استان برای مدرسه‌سازی بستگی به میزان جذب خیرین مدرسه‌ساز دارد هرچقدر میزان مشارکت خیرین افزایش پیدا کند، سهم استان از منابع ملی نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی باید در جذب خیرین برای حوزه مدرسه‌سازی مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: نسبت به سال‌های پیش از کرونا جذب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز استان افزایش 40 درصدی داشته است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در رابطه با سهم مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در ساخت فضای آموزشی کشور، بیان کرد: 40 درصد از نیاز فضای آموزش و پرورش کشور توسط خیرین ساخته شده است.

وحیدی تصریح کرد: در سفر هیئت دولت سیزدهم به خراسان شمالی ساخت 8 هنرستان با مشارکت بخش صنعت مصوب شد که با این هنرستان‌ها بخشی از نیاز فضای آموزشی مهارتی استان تأمین می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در شهر پیش قلعه 4 آموزشگاه توسط یک خیر مدرسه‌ساز به بهره‌برداری رسید که باید همه تلاش کنیم تا حضور چنین خیرانی در استان افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در ادامه این همایش با اشاره به اینکه علم، بزرگی را به ارمغان می‌آورد، اظهار کرد: برای رسیدن به علم هم زیر ساخت و هم معلم خوب نیاز است.

وی با تأکید براینکه خیرین مدرسه‌ساز به دنبال نگاه مادی و دنیوی نیستند، افزود: تربیت و علم درست باعث توسعه کشور می‌شود که مردم جمهوری اسلامی ایران لیاقت این مهم را دارند و باید همه ارکان جامعه برای توسعه کشور تلاش کنیم.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که زبان علم بشود زبان فارسی، ادامه داد: اقدامات خیرین تکلیف معلمان و کادر مدرسه را سنگین‌تر می‌کند و امیدواریم با کمک خیرین در هیچ کجای کشور دانش آموزی نباشد که به خاطر نبود امکانات و... ترک تحصیل کند.

گفتنی است در پایان این همایش، با حضور مسئولان استانی از کتاب «راهی به سوی بهشت» که زندگی‌نامه زوج خیر مدرسه‌ساز است، رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha