روش مناسب تبلیغی در مواجهه و ارتباط با مردم وجود ندارد
کد خبر: 4103150
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

روش مناسب تبلیغی در مواجهه و ارتباط با مردم وجود ندارد

رئیس امور مساجد خراسان شمالی گفت: متأسفانه در امر تبلیغ روش مواجهه و ارتباط با مردم نا مناسب است که باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

حجت‌الاسلام خانی، رئیس امور مساجد خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام خانی، رئیس امور مساجد خراسان شمالی، امروز در گردهمایی بصیرتی و جهاد تبیین که در مسجد امام خمینی(ره) اسفراین برگزار شد، با اشاره به اینکه اتفاقات و اغتشاشات اخیر زنگ هشداری برای متولیان فرهنگی کشور است، اظهار کرد: اتفاقات اخیر از جنس اغتشاشات قبلی نبود چرا که اغتشاشات سال‌های گذشته نظامی بودن اما اتفاقات اخیر رویکرد فرهنگی داشت که حجاب، پرچم کشور، بی حرمتی به کتاب آسمانی و... را نشانه گرفته بودند.

وی با بیان اینکه ما باید جایگاه و مقام خود را بدانیم، اضافه کرد: مصداق کامل تبلیغ ائمه معصوم(ع) و مصداق نسبی این مهم روحانیون هستند که هر جا آیاتی در رابطه با تبیین و روشنگری دارد، روحانیون مصداق آن هستند.

حجت‌الاسلام خانی با تأکید براینکه اولین بحث در باب اصول کافی العقل و الجهل است، ادامه داد: طلاب وارثان انبیاء و اولیا هستند. طلاب وارثان افرادی مانند ملاصدرا هستند که «حکمت متعالیه» در مقابل مکتب« تفکیک» را بنا می‌کند که در آکادمی‌های خارج از کشور در مورد فهرست‌های موضوعی آن بحث می‌کنند.

رئیس امور مساجد خراسان شمالی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر خود به اسفراین، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سفر به اسفراین فرمودند که در طول تاریخ بسیاری از ادبا، شعرا، فقها و صاحبان تفکر و اندیشه از اسفراین برخاسته‌اند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ ۸ مفسر، ۶۵ محدث از اسفراین برخاسته‌اند که این تعداد حتی در قم نیز وجود ندارد و این موضوع برای استان ما بسیار مورد اهمیت است و باید قدر این جایگاه را بدانیم.

حجت‌الاسلام خانی با اشاره به اینکه ما زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) هستیم، افزود: حضرت مهدی(عج) با شمشیر و زور حکومت نخواهند کرد بلکه با تأثیر ملکوتی در قلوب مردم حکومت می‌کنند.

رئیس امور مساجد خراسان شمالی با تأکید براینکه عالم شدن و مهارت داشتن برای ما ضروری است، ادامه داد: تبلیغ مداوم، تخصصی و مستمر در فضای مجازی و حقیقی باید مورد توجه باشد و رویکردی فعالانه در این زمینه وجود داشته باشد.

رئیس امور مساجد خراسان شمالی در پایان گفت: متأسفانه در امر تبلیغ روش مواجهه و ارتباط با مردم نا مناسب است که باید به این حوزه توجه بیشتری شود. 

خبرنگار: زهرا محمدیان 

 

 

انتهای پیام
captcha