غفلت چند ساله در ساماندهی گلزار شهدای «راه فضیلت» بیرجند
کد خبر: 4103176
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

غفلت چند ساله در ساماندهی گلزار شهدای «راه فضیلت» بیرجند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود گلزار شهدای راه فضیلت در شهرستان بیرجند گفت: ساماندهی این گلزار در سال‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته است که تحقق این امر نیازمند عزم جدی دستگاه‌های مربوطه از جمله حوزه علمیه، فرمانداری و شورای هیئت‌های مذهبی است.

ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی

ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این بنیاد بحث ساماندهی گلزار شهدا را برعهده دارد که در این راستا همواره نظارت‌هایی صورت می‌گیرد، گفت: با همکاری دستگاه‌های مرتبط کمیته‌ای تشکیل شده است که به بهسازی و بازسازی گلزارهای شهدا می‌پردازند. زمانی که این مکان آماده شد به دهیاری و روستای شورا و در شهرها به شهرداری‌ها تحویل داده می‌شود که وظیفه حفظ و نگهداری آن را برعهده گیرند.

وی با اشاره به وجود گلزار شهدای راه فضیلت در شهرستان بیرجند بیان کرد: در این سال‌ها ساماندهی این گلزار مورد غفلت قرار گرفته است. در این گلزار سیدغلامرضا بیرجندی و سیدعلی بیرجندی از فقهای دین‌شناسی به خاک سپرده شده‌اند؛ سیدغلامرضا بیرجندی از فقها و مشاهیر استان است که به تدریس و فتوا می‌پرداخت و توسط یکی از بهائیان مسموم و شهید شد؛ فرزند این شهید به نام سیدعلی نیز که راه پدر را در دین‌شناسی ادامه داد، به شهادت رسید و در کنار پدر به خاک سپرده شد. در واقع ساماندهی این گلزار به معنای حفظ و نگهداشت آرمان‌های این شهداست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جلساتی برای ساماندهی گلزار این دو شهید با شهرداری، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و دستگاه‌های مرتبط برگزار شده است، تصریح کرد: بحثی که وجود دارد این است که صاحبان املاک اطراف این گلزار، ملک خود را در اختیار نگذاشته‌اند که لازم است با بودجه‌ای خریداری شود.

نوفرستی با بیان اینکه رسیدگی به این امر در سال‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته است، ادامه داد: ساماندهی مزار شهدای فضیلت نیازمند عزم جدی دستگاه‌های مربوطه است و اکنون باید کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه از جمله حوزه علمیه، فرمانداری و شورای هیئت‌های مذهبی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا تا امروز ماندگار مانده است، یادآور شد: امروز همه مردم و مسئولان در قبال خون شهدا باید احساس مسئولیت کرده و در این راستا تفکر و همفکری صورت گیرد؛ بنابراین تمام تلاش خود را برای سازماندهی گلزار شهدا در سراسر استان خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha