نمایش قرآن دست‌نویس تاریخی در جام جهانی قطر
کد خبر: 4103206
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

نمایش قرآن دست‌نویس تاریخی در جام جهانی قطر

مرکز فرهنگ اسلامی قطر قرآن تاریخی دست‌نویس متعلق به سال 1783 میلادی را برای هواداران جام جهانی به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوسط، انجمن «سلسبیل» کویت با هدف آشنایی میهمانان جام جهانی قطر با فرهنگ و ارزش‌های اسلامی هماهنگی‌های مربوط به دیدار مسئولان شرکت جهانی مشاوره هنری «المبدع»(gccic) با هیئتی قطری بلندپایه از مرکز شیخ عبدالله بن زید آل محمود(مرکز فرهنگ اسلامی قطر) را به ریاست «صالح بن علی المری»، مدیرکل این مرکز انجام داد.

در این دیدار نسخه‌ای از قرآن تاریخی دست‌نویس متعلق به سال 1783 میلادی از سوی شرکت «المبدع» به هیئت قطری اهدا شد.

شیخ احمد الفارسی، مدیرکل انجمن سلسبیل در این باره گفت: این انجمن تلاش‌های شاخصی را به منظور مشارکت در فعالیت‌های تبلیغاتی و فرهنگی برگزارشده در مسابقات جام جهانی قطر انجام داده و این قرآن تاریخی یکی از این تلاش‌ها با هدف آشنایی بازدیدکنندگان و هوادران جام جهانی با قرآن است.

صالح بن علی المری نیز در این باره گفت: این قرآن تاریخی در نمایشگاه دائمی تمدن اسلامی در طبقه همکف مرکز فرهنگ اسلامی قطر به نمایش درخواهد آمد و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

وی افزود: مرکز فرهنگ اسلامی قطر یک موقعیت استراتژیک دارد و در نزدیکی بازار «سوق واقف» که ایستگاه توقف تعداد زیادی از گردشگران و هواداران جام جهانی است، واقع شده است.

سید بداح المطیری، رئیس اجرایی شرکت جهانی «المبدع» نیز گفت: این نسخه از قرآن را شیخ «عبدالکریم بکر الحاج» در آفریقا کتابت کرد و کتابت آن در رمضان سال 1205 هجری برابر با 1783 میلادی به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha