دومین جلسه بررسی چالش‌های مؤسسات قرآنی در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4103320
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

دومین جلسه بررسی چالش‌های مؤسسات قرآنی در گلستان برگزار شد

دومین جلسه هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های مؤسسات قرآنی با حضور مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی گلستان، رئیس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان و مدیران مؤسسات و کارشناسان قرآنی در مؤسسه قرآنی رسالت القرآن گلستان برگزار شد.

جلسه هم افزایی موسسات قرآنی در موسسه رسالت القرآن گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، دومین جلسه هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های مؤسسات قرآنی با حضور مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی گلستان، رئیس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان و مدیران موسسات و کارشناسان قرآنی روز گذشته، 7 آذرماه در مؤسسه قرآنی رسالت القرآن گلستان برگزار شد.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی گلستان در این جلسه گفت: بررسی آسیب‌شناسی و چالش‌های فراروی مؤسسات قرآنی مسئله‌ای ضروری است که پیگیری‌های فراوانی لازم دارد تا به سرانجام رسیده و نتایج مثمرثمر خود را نشان دهد.

قلی‌پور گفت: معرفی مؤسسات قرآن و عملکرد آنها در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار حائز اهمیت است، لذا بسیاری از دستگاه‌های متولی به‌ویژه صدا و سیما می‌طلبد که به معرفی مؤسسات بپردازد تا سطح آگاهی مردم از عملکرد این مؤسسات بیشتر شود.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی گلستان لزوم برگزاری و اهتمام به این جلسات را امری ضروری دانست و گفت: بسیاری از مؤسسات در پیشبرد اهداف خود مبنی بر گسترش فعالیت‌های قرآنی عملکرد بسیار خوبی داشتند اما باید این جلسات در جهت هم‌افزایی بیشتر مؤسسات و به‌دست آوردن تجربیات بیشتر حداقل ماهی یکبار برگزار شود.

 رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد گلستان با قدردانی از حضور مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت حاضر در جلسه، گفت: امیدواریم با افزایش هم‌دلی‌ها و هم‌افزایی‌ها و اشتراک توانمندی‌ها و انتقال تجربیات بتوانیم مفاهیم عمیق قرآن و عترت را در سطوح مختلف جامعه نهادینه کنیم.

دیلم در این محفل هم‌اندیشی، با ابراز اینکه برای رفع مشکلات جامعه قرآنی در تلاش هستیم، اظهار کرد: هر مؤسسه فرهنگی و قرآنی باید یک فعالیت هنری فاخر را تولید و ارائه کند و همچنین نسبت به ارائه و رفع آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری منطقه شهری و روستایی حوزه فعالیتی خود، براساس ضرورت و خدمت‌رسانی متعهدانه اهتمام ویژه‌ای داشته باشید.

وی در ادامه طی درخواستی از مدیران اتحادیه استانی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گلستان نسبت به ثبت بانک اطلاعاتی فعالان جامعه قرآنی و به‌صورت ویژه چهره‌های قرآنی در صندوق هنرمندان اقدام جهادی کنند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان همچنین به فعالیت‌های سامانه حمد اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم با کمک مؤسسات قرآنی اقدامات و طرح‌های پیشرو در سامانه حمد بارگذاری شده و جلسه‌ای برای آموزش سامانه حمد برای مدیران مؤسسات قرآنی برگزار و اخذ مجوزات مؤسسات قرآنی نسبت به سال‌های قبل بیشتر کنیم.

همچنین در این جلسه برگزاری همایش قرآنی حفاظ، کارگاه آموزشی حفظ قرآن با حضور استاد صیف، برگزاری آموزش نوین قرآن(طرح بشری)، آموزش سامانه حمد به مربیان قرآنی و دیدار با نمایندگان استانی از جمله مصوباتی بود که در این جلسه مطرح شد که هر کدام از مدیران مؤسسات قرآنی و کارشناسان به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha