ساخت مدرسه منطبق با علم روز و حفظ سنت‌ها باشد
کد خبر: 4103323
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

ساخت مدرسه منطبق با علم روز و حفظ سنت‌ها باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه برای احداث مدارس باید به نکاتی همچون مکان‌یابی و نوع طراحی توجه کرد، گفت: در ساخت مدرسه باید از علم روز با حفظ سنت‌ها استفاده شود تا شاهد ساخت مدارسی باکیفیت باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 8 آذرماه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، ضمن تقدیر از خیرین جهت ورود به ساخت مدارس در مناطق محروم، گفت: تعدادی از مردم بنا به علاقه و تعلق‌خاطر خود در انجمن‌های خیریه با عناوین مختلف عضو هستند و در حد توان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی انجام اعمال خیرخواهانه را خاری در چشمان دشمنان اسلام و نظام دانست و اضافه کرد: جوامع استکباری ببینند بدنه ایران متشکل از همان مردمانی است که در کارهای خیرخواهانه را اولویت دانسته و با تمام توان به هم‌نوعان خود خدمت می‌کنند. خوشبختانه در چندسال گذشته خیرین ورود بسیار چشم‌گیر در بخش مدرسه‌سازی داشته و بسیاری از مدارس نوسازی شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آموزش و پرورش را یکی از ارکان اصلی در حوزه تعلیم و تربیت بیان و اظهار کرد: این مجموعه آموزشی در تربیت نسل‌های آینده نقش به سزایی دارد و از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند. استان مرکزی مهد فرهیختگان علمی و مذهبی است که هریک سرمایه‌ای عظیم برای سربلندی، عزت و شرف ملت ایران هستند. جوانان این استان با الگوپذیری از پیشینیان خود آرمان‌های متعالی نظام را دنبال می‌کنند.

وی پیوند آموزش و پرورش با خانواده را پیوندی ناگسستنی و محکم برشمرد و افزود: بدون تردید همگام و همدل بودن این دو رکن اصلی جامعه زمینه تربیت نسلی شایسته، متخصص و متعهد را فراهم می‌کند و از حمایت این دو رکن نباید غفلت کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضرورت دقت در ساخت مدارس از سوی مسئولان مربوطه را خواستار شد و گفت: در ساخت مدرسه باید از علم روز با حفظ سنت‌ها استفاده شود تا شاهد ساخت مدارس باکیفیت و ماندگاری بالاتر باشیم. همچنین برای احداث مدارس مکان‌یابی و نوع طراحی اهمیت بسیار دارد و در این راستا توجه به ایجاد فضاهای شاد برای کلاس‌های درس ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید براینکه برنامه‌ریزی آموزش و پروش باید به‌گونه‌ای باشد که خدمات با بهترین کیفیت و کمترین هزینه ارائه شود، به ظرفیت‌های صنعتی استان اشاره و ادامه داد: ظرفیت صنعتی بهترین آموزشگاه برای مهارت‌آموزی و اشتغال‌آفرینی است؛ از این رو می‌توان با برگزاری اردوها، دانش‌آموزان را با این ظرفیت‌ها بیشتر آشنا کرد.

انتهای پیام
captcha