پوستر سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان رونمایی شد
کد خبر: 4103369
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

پوستر سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان رونمایی شد

پوستر سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر استان خوزستان امروز هشتم آذر با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی شد.

سی‌ و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سید امین سپهریان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز سه‌شنبه 8 آذر در آیین رونمایی از پوستر سی‌وچهارمین دوره جشنواره استانی تئاتر خوزستان، عنوان کرد: این جشنواره یادمان استاد فقید سعید بهروزی، کارگردان، نویسنده و منتقد شاخص استان و گزارشگر دفاع مقدس است که آذر سال جاری در خوزستان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را ارتقای سطح کیفی نمایش استان، حمایت از تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شعار سال، ارتقای نهاد خانواده، همگرایی کلی بهره‌گیری از جریانات روز تئاتر جهان و استفاده از بسترهای فرهنگی در جهت توسعه تئاتر استان عنوان کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این جشنواره 11 تا 14 آذر به مدت چهار روز به صورت غیرمتمرکز در شهرستان‌های اهواز، شوشتر، بهبهان، شوش، ماهشهر، بندرامام و باغمک برگزار می‌شود، افزود: اختتامیه این مراسم 15 آذر در تالار آفتاب اهواز برگزار می‌شود.

سپهریان، با اشاره به اینکه از مجموع 41 نمایش ثبت شده در سامانه طبق فراخوان اعلام شده، 25 نمایش موفق شدند آثار خود را برای بازبینی حضوری از 24 تا 29 آبان ارائه دهند، اضافه کرد: از این تعداد بین 10 تا 12 اثر از هشت شهرستان از سوی انتخاب پذیرفته می‌شود.

وی اعضای هیئت انتخاب را متشکل از سید منصور ناصری، آرش ساربان و مأوا حسین‌زاده اعلام کرد و ادامه داد: 2 نفر از اعضای هیئت داوران نیز از استان‌های همجوار هستند و یک نفر نیز از سوی مرکز هنرهای نمایشی معرفی می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: طی اجرای نمایش‌های برگزیده سه کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع بازیگری، کارگردانی و نویسندگی در شهرستان‌های باغملک، شوشتر و ماهشهر برگزار می‌شود؛ یک کارگاه نیز در اهواز با حضور داور معرفی شده از سوی مرکز هنرهای نمایشی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری جشنواره، نمایشگاه آثار پوستر «رسول حق‌جو» نیز برپا می‌شود، گفت: با رایزنی‌هایی که با صدا و سیمای مرکز خوزستان داشتیم بنا شده 2 نمایش به عنوان تله‌تئاتر تولید و از صدا و سیمای استانی یا ملی پخش شود.

سپهریان بیان کرد: این دوره از جشنواره زمینه‌ساز شکوفایی بیشتر هنر تئاتر و آسیب‌شناسی کارشناسانه این رویداد مهم استان شود و شاهد ارتقای کیفی بیشتر نمایش‌ها در سال‌های آینده باشیم و اذعان کرد: برنامه‌ریزی شده هر کدام از نمایش‌ها بعد از پایان جشنواره چند اجرا در سطح استان داشته باشند.

وی  ادامه داد: رویدادهای تئاتر و جشنواره‌های سینمایی، تجسمی و موسیقی نیز تا پایان سال در حال برنامه‌ریزی است. پنج‌شنبه 10 آذر نیز هفتمین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha