ابعادی از زندگی حضرت زینب(س) که او را مبین دین ساخت
کد خبر: 4103541
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
استاد حوزه علمیه خراسان‌جنوبی تبیین کرد

ابعادی از زندگی حضرت زینب(س) که او را مبین دین ساخت

استاد حوزه علمیه خراسان‌جنوبی گفت: انتخاب‌های درست حضرت زینب(س) در میان اضداد و خیر و شر زندگی در هر برهه‌ای از زمان از ایشان یک بانوی عالمه مبین دین ساخت.

حجت الاسلام سید رضا هاشمی، استاد حوزه علمیه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، استاد حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب(س) اظهار کرد: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن میان خیر و شر دائما جنگی برپاست و مجموعه‌ای از اضداد هستند که اگر انسان با علم و توجه کافی و نگاه دینی به آنها نکند، ممکن است انتخاب‌های بسیار بدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه ما در طول شبانه روز انتخاب‌هایی داریم، اما هنر آن است که از میان این مجموعه اضداد بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم و حضرت زینب کبری(س) این چنین بود، تصریح کرد: جمع بین عبادت و مصیبت و گرفتاری؛ شاید خلاصه زندگی این بانوی رستگار باشد.

هاشمی با بیان اینکه این بانوی بزرگوار با آن همه داغ و مصیبتی که دید، عبادت و نمازش را ترک نکرد، افزود: جمع بین خانه‌داری، همسری و مادری با حضور در اجتماع نیز بخش دیگری از ابعاد زندگی حضرت زینب(س) بود، چراکه به موقع ازدواج کردند؛ برای شوهرش همسری کردند و هم فرزندآوری و فرزندپروری کردند و سپس در موقع لزوم، حضور اجتماعی پر رنگی در روشنگری و تعلیم و تربیت و در راستای حمایت از رهبران الهی از امام علی(ع) تا امام سجاد(ع) داشتند.

وی از جمع بین عفاف و حجاب با حضور در اجتماع به‌عنوان یکی دیگر از نکات زندگی این بانوی بزرگوار یاد کرد و گفت: این بانو به همگان نشان داد که در عین داشتن حجاب و عفت می‌توان در جامعه حضوری عالمانه و همراه با تفکر داشت. جمع بین علم و عمل نیز از دیگر ابعاد زندگانی این بانوی عالمه است، چراکه از نظر علمی مفسر قرآن از نظر عمل تا حد عصمت بود و هیچ حرامی را مرتکب نشد و هیچ واجبی را ترک نکرد.

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حضرت زينب كبری(س) پيام جراحت‌های کربلا را به بهترین صورت در تاریخ ثبت کردند، افزود: حضرت زینب(س) الگوی استقامت و جهاد تبیین هستند، چراکه واقعیت‌ها را در فضای ابهام‌آمیز آن زمان بیان کرد.

هاشمی شخصیت این بانوی بزرگوار را در تاریخ بی‌مانند توصیف کرد و گفت: آن حضرت هجرت همراه امام زمانش را به زندگی آسوده ترجیح داد و با هدیه دادن دو فرزندش در راه خدا و سخنرانی‌های عالمانه پایه‌های کفر را متزلزل کرد.

وی یادآور شد: برخورداری از عزم جدی برای تبلیغ دین یکی از مواردی است که می‌توان از این بانوی بزرگوار فراگرفت؛ زنان نیز می‌توانند با پیروی از این بانوی عالمه، با حضور خود در اجتماع با حفظ حجاب و زندگی عفیفانه، پاسخ بسیاری از شبهات را داده و تصویری از یک زن تراز انقلاب اسلامی ارائه دهند.

هاشمی بیان کرد: خداوند یک بار فرصت زندگی به هر فردی عطا کرده است؛ چه خوب است در این فرصت یکباره و کوتاه با الگوگیری از انسان‌هایی که پروردگار، آنان را سربلند و پیشوا قرار داده کمی به رفتار و گفتارمان فکر کنیم، چراکه هر رفتار ما می‌تواند راهگشا بوده و یا برعکس راه سعادتی را ببندد.

انتهای پیام
captcha