حضرت زینب(س) زمینه ظهور فیض خدا را در جامعه زنده نگاه می‌‌دارند
کد خبر: 4103569
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
آیت‌الله جوادی آملی:

حضرت زینب(س) زمینه ظهور فیض خدا را در جامعه زنده نگاه می‌‌دارند

دفتر حضرت آیت‌الله جوادی آملی با انتشار گفتاری از ایشان با عنوان «ناموَران الهی» به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری(س) تاکید کرده است: در کتاب تکوینی نفس ما هم این‌‌چنین به ما دستور دادند که «و اذکر فی قلبک حسیناً و اذکر فی قلبک زینبا»! این نام‌آوران، زمینه ظهور فیض خدا را در جامعه زنده نگاه می‌‌دارند و مطرح می‌ کنند.

حضرت زینب (س) زمینه ظهور فیض خدا را در جامعه زنده نگاه می‌‌دارندبه گزارش ایکنا، دفتر حضرت آیت‌الله جوادی آملی با انتشار گفتاری از ایشان با عنوان «ناموَران الهی» به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری(س) این گونه آورده است:

ذات اقدس الهی هر از چند گاهی تجلّی خاصی دارد که از آن ظهور مخصوص به عنوان یوم‌الله یاد می‌‌شود. روزی که یک انسان کامل به مقام نبوت بار می‌‌یابد به رسالت می‌‌رسد به امامت نائل می‌‌شود به خلافت دسترسی پیدا می‌‌کند، تجلی خاص خداست «یوم الله» است.

روزی که یک انسان کامل برای حفظ دین قیام می‌ کند، نهضتی را آغاز می‌‌کند، از بذل نفس و نفیس دریغی ندارد، به استقبال شهادت می‌‌رود و همه چیز را فدای دین می‌‌کند تا آن دین انسان‌ها را تأمین کند، این هم تجلّی ذات اقدس الهی است که از چنین روزی به عنوان یوم الله یاد می ‌شود.

توجه به ظهورخاص و ایام مخصوص، در قرآن کریم کاملاً مطرح است؛ ذات اقدس الهی به رسول گرامی (ص) مکرر دستور می‌‌دهد جریان ابراهیم را جریان موسیٰ را سایر انبیا (ع) را یادآوری کن، اینها نام‌آورانی‌‌اند که یاد اینها، یاد یوم و تجلّی و ظهور خداست که فرمود: ‌﴿وَ اذْکُرْ فِی الْکِتَابِ إِبْراهیمَ﴾ و مانند آن.

در کنار مردان الهی، زنان الهی هم هستند که در قرآن کریم از مریم(س) به عنوان ﴿وَ اذْکُرْ فِی الْکِتَابِ مَرْیمَ﴾ یاد شده است. جریان کربلای سالار شهیدان حسین بن‌ علی‌(ع) نیز از این قبیل است یعنی نهضت آن حضرت، ظهور فیض خاص خداست و تذکره آن جریانِ شهادت، تذکره یوم الله است. نام‌آوری چون زینب(س) نام او که مطرح بشود، تذکره یوم‌الله است.

اگر در قرآن تدوینی، خدا به ما فرمود: ﴿وَ اذْکُرْ فِی الْکِتَابِ إِبْراهیمَ﴾، ﴿وَ اذْکُرْ فِی الْکِتَابِ مُوسی﴾ و مانند آن‌ها، در کتاب تکوینی نفس ما هم این‌‌چنین به ما دستور دادند که «و اذکر فی قلبک حسیناً و اذکر فی قلبک زینبا»! این نام‌آوران، زمینه ظهور فیض خدا را در جامعه زنده نگاه می‌‌دارند و مطرح می‌ کنند.

پیام به همایش بزرگداشت مقام حضرت زینب(س)

انتهای پیام
captcha