طلبه باید بیش از دیگران در شناخت معارف دینی اهتمام داشته باشد
کد خبر: 4103552
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

طلبه باید بیش از دیگران در شناخت معارف دینی اهتمام داشته باشد

امام‌جمعه نقده گفت: کسی که وارد وادی طلبگی می‌شود، باید بیش از دیگران به شناخت معارف دینی و مبانی اسلام اهتمام داشته باشد و چرا که طلبگی بدون شناخت از معارف الهی ممکن نیست.

حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا، امام‌جمعه نقدهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا، امام‌جمعه نقده 9 آذر در جلسه درس اخلاق طلاب خواهر مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده اظهار کرد: معرفت و شناخت حق و احکام و معارف الهی، لازمه دین‌داری است و عمل به مسائل دینی نباید صرف تقلید از والدین باشد.

وی افزود: در روایات، ائمه معصومین دین‌داری را منوط به شناخت عقلانی و برهانی و با دلیل عنوان می‌کنند و عمل بدون شناخت مبانی دین نمی‌تواند انسان را از گمراه شدن نجات دهد.

امام‌جمعه نقده تصریح کرد: کسی که وارد وادی طلبگی می‌شود، باید بیش از دیگران به شناخت معارف دینی و مبانی اسلام اهتمام داشته باشد و چرا که طلبگی بدون شناخت از معارف الهی ممکن نیست و لذا کسی که بدون شناخت به معرفی دین اقدام کند، با خود درگیر خواهد شد و حتی خودش را هم نمی‌تواند توجیه کند.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از مردم بدون شناخت مبانی، بسیاری از معارف آن را قبول کرده‌اند و همین امر موجب شده با کمترین وسوسه شیطان از مسیر خارج شده و منحرف شوند و حرف‌های دشمنان و شیاطین را باور کنند و این‌گونه برداشت می‌کنند که هر چه به عنوان اعتقادات باور کرده‌اند، اشتباه بود.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا با اشاره به اینکه عدم شناخت به مبانی و قوانین اسلام، انسان را در دوراهی میان حق و باطل قرار می‌دهد، عنوان کرد: آن چه که به انسان جایگاه و مقام می‌دهد ثروت و شهرت نیست، بلکه علم و شناخت است.

انتهای پیام
captcha