راه‌یابی پنج کردستانی به مرحله فینال مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4103571
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

راه‌یابی پنج کردستانی به مرحله فینال مسابقات سراسری قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از راه‌یابی پنج نفر از فعالان قرآنی کردستان به مرحله فینال چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته تفسیر خبر داد.

محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: پنج نفر از فعالان قرآنی استان کردستان در رشته تفسیر به مرحله فینال چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن راه‌یافتند.

وی افزود: مجید فلکی روح، فرزام بهمنی، سلیمان مؤمن‌زاده، فرزاداحمدی و مائده گلباغی از استان کردستان مجوز شرکت در مرحله فینال مسابقات سراسری قرآن را دریافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به برگزاری مرحله فینال چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شهر قم بیان کرد: این دوره از رقابت‌های قرآنی به مدت سه روز از سوم تا پنجم دی‌ماه در استان قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام برگزیدگان کردستانی رشته تفسیر اهل سنت بوده‌اند، اظهار کرد: منبع آزمون اهل سنت در مرحله فینال سوره‌های «شعرا»، «نمل» و «قصص» از کتاب «صفوة التفاسير» بوده است.

حجت‌الاسلام کاروند به نحوه برگزاری آزمون اشاره کرد و گفت: سؤالات آزمون سوره تفسیر در مرحله فینال 50 سؤال بوده که پنج سؤال آن به صورت تشریحی می‌باشد و در پایان از شرکت‌کنندگان دو سؤال شفاهی نیز پرسیده می‌شود.

یادآور می‌شود؛ کویستان صیدی، از شهرستان دهگلان در چهل‌‌و‌چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن رشته تفسیر قرآن حائز رتبه برتر کشوری شد.

انتهای پیام
captcha