مردمی‌سازی مکتب سلیمانی نیازمند اعتقاد و باور است
کد خبر: 4103778
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

مردمی‌سازی مکتب سلیمانی نیازمند اعتقاد و باور است

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مردمی‌سازی مکتب شهید سلیمانی نیاز به درونی‌سازی، ایجاد اعتقاد و باور و هم‌عهدی با حاج قاسم دارد، گفت: ایجاد مانع برای مردمی‌سازی مکتب سبب خسران می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، به تشریح برنامه‌های این سازمان در خصوص ترویج مکتب شهید سلیمانی پرداخت و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری ماندگاری مکتب حاج قاسم در مردمی بودن و مردمی ماندن آن است؛ لذا اگر مانع از مردمی‌سازی مکتب شویم و یا کاری نکنیم که نسبت درست بین مردم و مکتب شهید سلیمانی برقرار شود در این مسیر دچار خسران خواهیم شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش «هم‌عهد با حاج قاسم» با هدف کمک برای به میدان آوردن نظامات مردم در راستای تقویت مکتب و نقش‌آفرینی مردم، گفت: مردمی‌سازی مکتب شهید سلیمانی نیاز به درونی‌سازی، ایجاد اعتقاد و باور و هم عهدی با حاج قاسم برای رسیدن به یک حرکت و تشخیص وظیفه هر فرد دارد. بنابراین هر فرد باید نسبت خوب و دقیقی با حاج قاسم برقرار کند و خود را حاج قاسم جایگاهی که در آن قرار دارد بداند و از این منظر جریان مردمی را پیگیری می‌کنیم.

عزت‌زمانی تصریح کرد: شبکه‌ای از راویان در سطوح مختلف با عنوان روایان مکتب سلیمانی در حال شکل‌گیری است که طراحی آن انجام و جلساتی با حضور نمایندگان و مبلغان برتر میدانی از کل استان‌ها در قم، تهران و کرمان برگزار شده که پس از آموزش‌های لازم فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. شبکه اصلی این طرح از نیمه آذر تا اول دی‌ماه طراحی و برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در جریان مکتب باید به ده‌ها هزار راوی مکتب شهید سلیمانی برسیم، افزود: طرحی با عنوان نسل سلیمانی‌ها نیز برنامه‌ریزی شده است. این طرح برگزاری نشست‌ها و جلسات اختصاصی مادران و فرزندانی است که در واقع خود را تربیت کننده فرزندان مکتب حاج قاسم می‌دانند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی طرح «نگین سلیمانی» را یکی دیگر از طرح‌های در حال اقدام برشمرد و گفت: نهضت روایت مردمی مکتب حاج قاسم از برنامه‌های دیگر برای معرفی اقدامات و اصول و چهارچوب‌هایی است که مردم برای روایت مکتب حاج قاسم به میدان می‌آیند. این برنامه از طریق رسانه ملی و شبکه‌های مجازی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای اختصاصی نیز برای رسانه ملی در مورد اقدامات مردمی در مکتب شهید سلیمانی طراحی شده، افزود: در طرح دختران حاج قاسم، شبکه‌ای از دختران کنشگر سراسر کشور برای نقش‌آفرینی و مطالبه‌گری از مسئولان ساز و کارها و نظاماتی را تشکیل داده‌اند.

معاون تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان تصریح کرد: این برنامه‌ها با محوریت حلقه‌ها و گروه‌های مردمی در سراسر کشور اجرا خواهد شد که بعضی از برنامه‌ها در حال حاضر آغاز شده است و راویان مکتب برنامه‌ها و آموزش‌های خود را شروع کرده‌اند اما اوج برنامه‌ها در هفته مقاومت است و بعد از آن هم ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha