هیچ مانعی در خدمت‌رسانی به ایثارگران نباید خلل ایجاد کند
کد خبر: 4103793
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
قاضی‌زاده هاشمی:

هیچ مانعی در خدمت‌رسانی به ایثارگران نباید خلل ایجاد کند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هیچ مانعی نباید باعث خلل در خدمات‌رسانی به مسائل و امور ایثارگران شود.

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار در زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ۱۰ آذر، در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعداد جانبازان کشور بیش‌از ۶۰۱ هزار نفر و تعداد آزادگان بیش‌از ۴۳ هزار نفر بوده و این آمار رو به افزایش است، افزود: مردم همچنان برای دین و آرمان‌هایشان حاضر به ایثار و فداکاری هستند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به سابقه تاریخی سیستان و بلوچستان در حوزه تمدن‌سازی و انقلاب و دارا بودن چهره‌های شاخص و فرهیخته در این زمینه، گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج داده شود؛ فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی انقلاب بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: آن چیزی که دشمنان ما را می‌ترساند وجود یک ملت متحد و حاضر برای دفاع از انقلاب است  و اگر اتفاقی هم رخ دهد مردم جان‌شان را هم فدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در تامین مسکن ایثارگران بسیار حائز اهمیت است، افزود: طبق قانون جهش ملی مسکن و مصوبه هیئت دولت هر جا طرحی طبق این قانون اجرا شود باید پنج درصد طرح را به ایثارگرانی بدهند که بنیاد شهید معرفی می‌کند.

معاون رئیس جمهور گفت: با نگاه ویژه اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به جامعه ایثارگران استان شاهد اقدامات ارزشمند در زمینه تامین مسکن این قشر در این استان هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه شهدا و ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس برای یک هدف بزرگ و والا جان‌فشانی کردند که بیانگر شجاعت‌، اخلاص و فداکاری‌های آنهاست، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش می‌کند خدمات مختلف را به جامعه ایثارگران در جهت رفع مشکلات آنان ارائه دهد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی ادامه داد:  دولت توجه ویژه به سیستان و بلوچستان دارد و ضروریست به منظور هر چه سریعتر خانه‌دار شدن خانواده ایثارگران واحدهای مسکونی بعد از ساخت تحویل این بزرگواران شود.

معاون رئیس جمهور به اهمیت ساماندهی گلزار شهدای سیستان و بلوچستان اشاره کرد و با بیان اینکه این استان ۳۴۸ گلزار شهدا دارد که ۲۶ گلزار آن تاکنون ساماندهی نشده است، گفت: با توجه به اینکه گلزار شهدا از جایگاه والای معنوی برخوردار است نیازمند حمایت‌های مردمی است.

قاضی‌زاده هاشمی بر اختصاص شغل مناسب برای بیش‌از یک‌هزار و ۱۵۰ نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

در پایان این جلسه از تعدادی از مدیران برتر استانی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha