متن دولت سیزدهم خدمتگزاری و گره‌گشایی از کار مردم است
کد خبر: 4103814
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
رئس جمهور در کردستان:

متن دولت سیزدهم خدمتگزاری و گره‌گشایی از کار مردم است

رئیس جمهور گفت: متن دولت سیزدهم خدمتگزاری و گره‌گشایی از کار مردم است و سایر موارد دیگر فقط حاشیه است و مدیران نباید اجازه دهند با مشغول شدن به حواشی از این امور بازماند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور در دیدار با جمعی از مردم استان کردستان که امروز، 10 آذرماه در سالن آزادی سنندج برگزار شد،، ضمن تبریک روز پرستار و تقدیر از تلاش این قشر در دوران کرونا، گفت: پروژه آبرسانی به سنندج پس از هشت سال انتظار مردم، با تلاش و پیگیری وزارت نیرو، استاندار کردستان و سایر مسئولان امروز به بهره‌برداری رسیده است و ما خرسندیم که مردم سنندج از آب گوارا بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم پروژه‌های توسعه استان و مطالبات مردم هرچه زودتر به نتیجه برسد، افزود: راه‌آهن سنندج - همدان و فرودگاه سقز را که رفت و آمد و حمل و نقل را تسهیل می‌کنند، از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار استان کردستان بوده است که امیدواریم هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

رئیس جمهور اظهار کرد: کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید، به جز موارد ضروری در دستور کار دولت نیست، بلکه اولویت با تکمیل پروژه‌های قدیمی که باعث رنج مردم شده‌اند، است.

وی با بیان اینکه سفرهای خود را به استان کردستان تا پایان و رفع مشکلات این استان ادامه خوهم داد، افزود: تحقق این مهم نیازمند انجام اقدامات مجاهدانه در کمترین زمان است که طرح آبرسانی به سنندج نمونه بارز اقدام مجاهدانه بود و معتقدیم که با این مدل می‌توان در سراسر کشور کارها را سریع‌تر به نتیجه رساند، چرا که مردم چشم انتظار بهره‌برداری این پروژه‌ها هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: ما در دیار مجاهدت‌های خاموش، شاهد رشادت و ایستادگی مردم کردستان هستیم و وجب به وجب خاک کردستان شاهد مقاومت و ایستادگی مردم کردستان بوده است، دشمنان، از ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال لانه کردن در این خطه هستند اما همواره مردم بیدار و با بصیرت کردستان آن‌ها را نا کام گذاشته‌اند.

وی گفت: دشمنان با تصور مطرح کردن برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم این خطه قصد گول زدن مردم را داشتند، اما انسجام و وحدت مردم در مقابل دشمن واقعیت است و امروز انسجام شیعه و سنی در شهر و روستاهای این استان موجب شکست دشمن شده و این از ویژگی مردم این منطقه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان در قضایای اخیر یک اشتباه محاسباتی بسیار مفتضحی را داشته‌اند، گفت: دشمنان این بارهم اشتباه بدی را در کارنامه خیانت‌بارشان ثبت کرده‌ و گمان برده‌اند که با ایجاد ناامنی و اغتشاش اهداف پلید خود را دنبال کنند، غافل از اینکه مردم شهید داده کردستان با این تکانه‌ها نمی‌لرزند

وی کردستان را جایگاه مردمان سلحشور و مجاهد دانست و افزود: دشمنان بدانند این نسل جدید همانند مادران و پدران خود در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند و اثبات کرده‌اند که به خواست دشمنان این دیار فکر نمی‌کنند، دشمنان بدانند که در دل مردم این کشور هیج جای جایگاهی ندارند.

حجت‌الاسلام رئیسی خطاب به کارکنان و مسئولان دولت گفت: امروز مسئله مردم خدمتگزاری صادقانه به آنها است، لذا کارکنان ما در همه نهادها و ادارت بدانند که امروز مهم‌ترین کار ما در دولت خدمتگزاری بی‌منت به مردم است و این امر موجب عصبانیت دشمنان می‌شود.

وی طرح آبرسانی به سنندج را نمونه بارز بیشتر شدن عصبانیت دشمنان دانست و گفت: بگذار دشمنان با این غیظ و کینه‌ای که از جمهوری اسلامی دارند، بمیرند و جان دهند و بدانند ملت از پیشرفت دست برنمی‌دارد.

رئیس جمهور افزود: دشمنان می‌خواهند، با ناامنی و اغتشاش قطار پیشرفت کشور را باز دارند اما با کمک مردم و اراده مدیران اجازه نخواهیم داد که پیشرفت این قطار کند شود.

وی ادامه داد: پیشرفت ما در علم و فناوری دشمن را عصبانی و غضبناک کرده است لذا دانشگاه‌های ما با پرورش انسان‌های فرهیخته و دانشمندان تراز اول جهان، دشمن را ناامید کرده است؛ پیشرفت در حوزه هسته‌ای و علم و تکنولوژی، ارتباط با کشورهای همسایه، صادرات نفتی و غیر ه نفتی و راه افتادن چرخ‌های تولید در سراسر کشور امروز دشمن را خشمگین کرده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های ما باید علم و فناوری را بیش از گذشته افزایش دهند، بیان کرد: افزایش شرکت‌های دانش بنیان، تولید و اشتغال بیش از گذشته باید در دستور کار باشد و جوانان، مردان و زنان ما باید در حوزه فناوری و تولید تلاش خود را مضاعف کنند.

وی با بیان اینکه کردستان با داشتن پتانسیل‌های فراوان نباید بیکار داشته باشد، افزود: تولید در حوزه‌های کشاورزی و دامداری می‌تواند بسیار بیشتر از ظرفیت کنونی باشد لذا باید تلاش کنید از نیروی کارآمد بومی استان در این منطقه برای رسیدن به پیشرفت بهره برد.

رئیس جمهور بیان کرد: دختران و پسران ما که فارغ التحصیل دانشگاه‌ها هستند باید بدانند که زمینه کار برای آن‌ها پس از فارغ‌التحصیلی مهیا است. این امر به تلاش مضاعف مدیران بستگی دارد.

وی یادآور شد: متن دولت سیزدهم خدمتگزاری و گره‌گشایی از کار مردم است و سایر موارد دیگر فقط حاشیه است و مدیران نباید اجازه دهند با مشغول شدن به حواشی از این امور بازماند.

انتهای پیام
captcha