از شهادت 9 فلسطینی در 72 ساعت اخیر تا وقوع انفجار در شرق تل‌آویو + فیلم
کد خبر: 4103863
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
آخرین تحولات فلسطین؛

از شهادت 9 فلسطینی در 72 ساعت اخیر تا وقوع انفجار در شرق تل‌آویو + فیلم

رسانه‌های فلسطینی از شهادت 9 نفر در 72 ساعت اخیر و در جریان تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند؛ از سویی دیگر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه شب خبری را مبنی بر انفجار یک بمب در نزدیک رستورانی در خیابان «دیوید العازار» در منطقه «اور یهودا» در شرق شهر تل‌آویو مخابره کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، طی ۷۲ ساعت گذشته ۹ فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، تجاوزات صهیونیست‌ها به کرانه باختری در ۷۲ ساعت گذشته منجر به زخمی شدن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شده است.

«جواد الریماوی»، «ظافر الریماوی»، «رائد النعسان» و «رانی ابو علی» از رام الله، «عیسی الطلقات» از اهالی النقب، «مفید إخلیل» از الخلیل به همراه «محمد بدارنة»، «نعیم الزبیدی» و «محمد السعدی» هر سه از جنین، ۹ شهید یاد شده، هستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین و در رأس آنها جنبش جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی حماس در واکنش به شهادت فلسطینی‌ها به ضرب گلوله صهیونیست‌ها تأکید کردند که این رژیم تاوان جنایت خود را به دست رزمندگان مقاومت خواهد داد.

استقبال حماس از قطعنامه سازمان ملل در حمایت از فلسطین

جهاد طه، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با استقبال از اقدام مجمع عمومی، از جامعه جهانی خواست از مبارزه ملت و پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین حمایت کنند.

از شهادت 9 فلسطینی در 72  ساعت اخیر تا آزمایش موشکی حماس در غزه
 وی گفت: از کشورهایی که به این قطعنامه‌ها رأی موافق دادند و بر عادلانه بودن موضوع فلسطین تأکید کردند، تشکر می‌کنیم. از جامعه جهانی می‌خواهیم که از مبارزه ملت فلسطین حمایت کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد شب گذشته ذیل بند ۳۳ جدول کاری خود چند قطعنامه در مورد مسئله فلسطین را به تصویب رساند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این باره گزارش داد، پیش نویس قطعنامه مربوط به «بخش حقوق فلسطینیان در دبیرخانه مجمع عمومی» با موافقت ۹۰ کشور و مخالفت ۳۰ کشور به تصویب رسیده و ۴۷ کشور نیز به آن رأی ممتنع دادند.

از سوی دیگر پیش نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان «برنامه ویژه دستیابی به اطلاعات مربوط به مسئله فلسطین، وابسته به اداره امور رسانه‌ای دبیرخانه مجمع عمومی» با ۱۴۹ رأی موافق و ۱۱ رأی مخالف تصویب شد و ۱۳ کشور نیز از تصویب آن امتتاع کردند.

پیش نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان «حل و فصل مسئله فلسطین با ابزارهای مسالمت آمیز» مورد موافقت ۱۵۳ کشور و مخالف ۹ کشور قرار گرفته و ۱۰ کشور به آن رأی ممتنع دادند.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین برای اولین بار قطعنامه‌ای را برای برگزاری نشستی در سطح عالی جهت بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالروز نکبت (اشغال فلسطین) در تاریخ ۱۵ می سال آینده میلادی تصویب کرد.

این قطعنامه با ۹۰ رأی موافق و ۳۰ رأی مخالف از جمله از سوی نمایندگان انگلیس، آلمان، کانادا، سوئد، آمریکا و رژیم صهیونیستی و ۴۷ رأی ممتنع تصویب شد.

جهاد اسلامی: مهار مقاومت در کرانه‌باختری توهم صهیونیست‌ها است

احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنج‌شنبه در گفتگو با شبکه المسیره تأکید کرد: تا زمانی که اشغالگری از سوی رژیم صهیونیستی ادامه داشته باشد، جهاد و مبارزه نیز ادامه خواهد داشت و این وصیت شهدای فلسطینی به ویژه دو شهید امروز «محمد السعدی» و «نعیم الزبیدی» است.

از شهادت 9 فلسطینی در 72  ساعت اخیر تا آزمایش موشکی حماس در غزه  وی افزود: دشمن صهیونیستی فکر می‌کند با ترور فرماندهان ما، مقاومت را پایان می‌دهد، این در حالی است که آنها در توهم بسر می‌برند، چون با شهادت فلسطینی‌ها شعله‌های انتقام بیش از گذشته زبانه می‌کشد.

المدلل با اشاره به مراسم تشییع پیکر شهدای فلسطینی که امروز در جنین برگزار شد، افزود: با هر اقدامی در زمینه ترور مبارزان مقاومت از سوی رژیم صهیونیستی، شاهد هستیم که مردم حول مقاومت به صورت یکپارچه قرار گرفته و از آن حمایت بیشتری می‌کنند.

وی افزود: کرانه باختری و قدس در مرکز پروژه ملی فلسطینیان قرار دارد و با توجه به اهمیت منطقه کرانه باختری، رژیم صهیونیستی سعی دارد مقاومت در این منطقه را خاموش سازد که البته در تحقق این هدف شکست خواهند خورد.

حماس: اجازه نمی‌دهیم خون شهدای فلسطینی پایمال شود

اسماعیل رضوان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به شهادت «محمد السعدی» و «نعیم الزبیدی» از اعضای گردان جنین، تأکید کرد: من به اهالی قهرمان جنین به دلیل مقاومت رو به گسترش آنها تبریک می گویم، کسانی که از قدس، مسجدالاقصی و کل فلسطین دفاع می‌کنند.

از شهادت 9 فلسطینی در 72  ساعت اخیر تا آزمایش موشکی حماس در غزه وی افزود: خون شهدا هرگز پایمال نخواهد شد و عاملی برای تشدید مقاومت و درگیری با اشغالگران خواهد بود؛ جنایت صهیونیست‌ها در جنین نیز بی پاسخ نخواهد ماند.

رضوان با قدردانی از ملت فلسطین که همواره حامی گزینه مقاومت بوده‌اند، تأکید کرد: مقاومت به شیوه مناسب خودش به این جنایت پاسخ می‌دهد.

وی همچنین بر لزوم تشدید درگیری و مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست در پی این رخداد تأکید کرد.

وقوع انفجار در شرق تل آویو

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: گزارش های اولیه از انفجار یک بمب در نزدیک رستورانی در خیابان «دیوید العازار» در منطقه «اور یهودا» در شرق شهر تل آویو خبر می‌دهد.

این رسانه افزود: تحقیقات درباره این حادثه در جریان است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این انفجار و تلفات یا خسارت های احتمالی آن نرسیده است.

آزمایش موشکی مقاومت فلسطین در غزه

 مقاومت فلسطین در نوار غزه صبح امروز در چارچوب تقویت توانایی‌های خود، سه موشک آزمایشی را به سمت دریای مدیترانه شلیک کرد.

در این خبر، اشاره‌ای به نوع موشک‌هایی که نیروهای مقاومت فلسطین آزمایش کردند، نشده است.

مقاومت فلسطین در نوار غزه موشک‌های جدید خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر برای توسعه قابلیت‌های نظامی مقاومت فلسطین پرتاب می‌کند.

افزایش توان موشکی و گسترش ظرفیت‌های نظامی مقاومت فلسطین از جمله در حوزه تولید و آزمایش انواع موشک با هدف بازدارندگی و مقابله به مثل با حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی و هدف قراردادن شهروندان و تأسیسات فلسطینی انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha