بصیرت و صبر سپر محکمی در برابر نقشه‌های فریبنده طاغوت است
کد خبر: 4104001
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

بصیرت و صبر سپر محکمی در برابر نقشه‌های فریبنده طاغوت است

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه طاغوت که دارای دو چهره تنزیلی و تأویلی است، در عصر تأویل بسیار مرموز، پنهان و فریبنده ولایت فرعونی خود را در جوامع گسترش می‌دهد، گفت: شناخت طاغوت تأویلی بسیار پیچیده است و تنها از کسانی بر‌می‌آید که به بیان امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ۱۷۳، مجهز به دو عنصر «بصیرت» و «صبر» باشند. 

اصغر جلالی امام جمعه چهاربرجبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج ۱۱ آذر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه(س) و با بیان اینکه پیامبر خدا(ص) بارها حضرت فاطمه زهرا(س) را ملاک حق و باطل معرفی می کنند، اظهار کرد: تاریخ تقابل حق و باطل به دو عصر تنزیل و تأویل تقسیم می‌شود و علت این همه تأکیدات، ریشه در اصلی‌ترین حقیقت هستی یعنی تقابل همیشگی حق و باطل دارد.

وی با بیان اینکه طاغوت که دارای دو چهره تنزیلی و تأویلی است، در عصر تأویل بسیار مرموز، پنهان و فریبنده ولایت فرعونی خود را در جوامع گسترش می‌دهد، افزود: شناخت طاغوت تأویلی بسیار پیچیده است و تنها از کسانی بر‌می‌آید که به بیان امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ۱۷۳، مجهز به دو عنصر «بصیرت» و «صبر» باشند. 

حجت‌الاسلام جلالی در ادامه تصریح کرد: آنچه قیام حضرت زهرا)س) را بسیار برجسته می‌نماید و نهضت فاطمی (س) را برای بقای اسلام ناب حیاتی و ضروری می‌کند، روی‌دادن حماسه حضرت در بزنگاه نقطه شروع انحراف جامعه بشری به سوی مهیب‌ترین انحطاط تاریخ خود است.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: حضرت عوامل بروز و ظهور این دهشتناک‌ترین انحراف تاریخ را مجال‌یابی منافقین برای میدان‌داری، صحنه‌گردانی و نقش‌آفرینی اجتماعی و دنیاطلبی و بی‌تفاوتی خواصی که قبلا نقش مؤثری در پیشرفت اهداف اسلامی داشتند، معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه معرفی این دو عامل، هشدار و بیدارباشی است به جبهه حق که همواره باید مراقب بروز و ظهور این دو مورد خطرناک بود، گفت: راهکار این مراقبت هم همان بیان مولا علی علیه السلام یعنی: «لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ» است.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه این راهبرد امروز با عنوان «جهاد تبیین» شناخته می‌شود، تصریح کرد: دو جمله‌ حیاتی و اساسی و جاودانی قرآن «وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر» برای ما همیشه دستورالعمل است و امروز بیش از همیشه تواصی به حق و تواصی به صبر یادتان نرود.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه در روزهای گذشته، الهام علی‌اف رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان ادعاهای قومی و نژادی خود را علیه کشورمان مجدداً تکرار کرد، افزود: علی‌اف در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که رفتار اخیرش هر ایرانی را یاد این ضرب‌المثل می‌اندازد که «خوبی چو از حد بگذرد، نادان خیال بد بَرد».

انتهای پیام
captcha