اولین المپیاد فرهنگی بچه‌های مسجد برگزار می‌شود
کد خبر: 4104079
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

اولین المپیاد فرهنگی بچه‌های مسجد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور از برگزاری اولین مرحله المپیاد فرهنگی بچه‌های مسجد در اواخر آذر و اوایل دی ماه خبر داد.

اولین المپیاد فرهنگی بچه‌های مسجد برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما، مهدی مقدم، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اهمیت شناسایی هسته‌های توانمند و پیشرو فرهنگی کانون‌های مساجد برای ارتقای مسجد محور سطح فرهنگی جامعه، گفت: در این راستا ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد برای اولین بار در کشور به برگزاری المپیاد فرهنگی بچه‌های مسجد اقدام کرده است.

وی تشریح کرد: این المپیاد در سه مرحله طراحی شده که مرحله اول آن اواخر آذر و اوایل دی ماه سال جاری از طریق سامانه بچه‌های مسجد برگزار می‌شود.

مقدم چهار عرصه «فکر، علم، زندگی و معنویت» که به عنوان عرصه‌های مهم الگوی راهبردی اسلامی- ایرانی پیشرفت از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است را مبانی این المپیاد اعلام کرد و گفت: مسئله شناسی، مسئله‌یابی و حل مسئله از اهداف این المپیاد است.

وی اعلام کرد: منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه فرهنگ، مهارت برقراری ارتباط موثر، راهکارهای مدیریت فرهنگی مسجد، اخلاق اسلامی و هنر با هم زیستن، آشنایی با مسائل روز، شناخت ماهیت و عملکرد مسجد و کانون از جمله منابع مرحله اول این المپیاد است.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اضافه کرد: در این المپیاد شناسایی هسته‌های فعال فرهنگی در کانون‌های مساجد از اولویت برخوردار بوده و به همین منظور سوالات به گونه‌ای طراحی شده است که اعضای هسته‌های فرهنگی مساجد بتوانند به صورت گروهی در یک فضای مشورتی به این سوالات پاسخ دهند.

مقدم همچنین مسجدمحوری، کار تشکیلاتی، جاذبه‌آفرینی هنری، استفاده از ظرفیت رسانه و خودکفایی را به عنوان شاخص‌های اصلی ارزیابی و شناسایی هسته‌های فرهنگی کانون‌های مساجد معرفی کرد.

انتهای پیام
captcha