برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی
کد خبر: 4104298
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی

بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی با تجلیل از خیران سطح استان در ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی با حضور حمیدرضا خان‌محمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، محمد علی‌پور نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امر عمرانی استاندار، جواد جنگی مدیرکل آموزش و پرورش، قهرمان رحمانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، علی آخوندیان مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امام‌جمعه اهل سنت ارومیه و تعدادی از خیران مدرسه‌ساز استان ۱۲ آذر در تالار مرکزی ارومیه برگزار شد.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این جشنواره ضمن تشکر از مشارکت خیران در امر مدرسه‌سازی اظهار کرد: یکی از خواسته‌های ما از خیران این است که پس از ساخت و اتمام مدرسه همچنان حضور فعالی در مدرسه داشته و با حضور و در میدان بود دلگرمی بزرگی برای مسئولان باشند.

حمیدرضا خان‌محمدی خاطرنشان کرد: اجمن خیران مدرسه‌ساز بزرگترین نهاد دولتی دنیا با بالاترین میزان مشارکت بوده که مایه فخر و مباهات ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت مهم این سازمان است، گفت: در تلاش هستیم با همکاری و مشارکت خیران در اسرع وقت تمام مدارس کشور وضعیت استاندارد و مطلوبی داشته باشند.

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی

ضرورت تاسیس انجمن بانوان خیر مدرسه‌ساز

نماینده مردم آذربایجان غربی نیز در این جشنواره با بیان اینکه خیران با الهام از خداوند دست به کارهای خیر و ماندگار می‌زنند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت آموزش و از طرفی کمبود تعداد مدارس در کشور اقدام خیران مدرسه‌ساز در اولویت دادن به این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز اضافه کرد: در اوایل دهه ۶۰ و ۷۰ تعداد مدارس کشور بسیار پایین بود و برای این منظور تعدادی از دانش‌آموزان مجبور به ترک تحصیل می‌شدند که امروزه به همت خیران شاهد افزایش روزافزون فعالیت مدارس هستیم.

وی با اشاره به نقش بانوان در انجام کارهای خیرخواهانه تصریح کرد: در سطح استان انجمن یا نهادی به عنوان بانوان خیر مدرسه‌ساز تشکیل شده و از ظرفیت آنها در این مسیر استفاده شود.

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی

افتتاح ۴۷ مدرسه در هفته دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم در این جشنواره با بیان اینکه ۳۴ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند، اظهار کرد: آذربایجان غربی از نظر تولیدات دامی جزو پنج استان برتر کشور بوده و چندین پایانه مرزی فعال دارد اما از نظر سرانه فضای آموزشی در رتبه ۲۸ کشور با ۴.۱ مترمربع قرار دارد.

یاسر رهبردین گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبارات خوبی برای مدرسه‌سازی مصوب شد که با تخصیص آن اتفاقات خوبی رقم خواهر خورد.
وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۴۷ مدرسه به بهره‌برداری رسید، افزود: از این تعداد ۱۲ مورد مدرسه خیرساز بودند و براس دهه فجر نیز چندین مدرسه افتتاح خواهند شد.

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی

رشد و توسعه هر جامعه‌ای وابسته به آموزش و پرورش است

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اهمیت ساخت مدارس در روستا اظهار کرد: بنده به خوبی با غم نبود مدرسه در روستاها آشنا هستم چرا که به دلیل نبود مدرسه در مقاطع بالاتر در روستای زادگاهم یک سال مجبور به ترک تحصیل شد.

محمد علی‌پور گفت: در حال حاضر در حوزه انتخابیه بنده نیز ۲۰ روستا با مدرسه کانکسی وجود دارد که امیدواریم با حمایت خیران این مدارس نیز جمع‌آوری شود.

وی گفت: رشد و توسعه هر جامعه‌ای وابسته به آموزش و پرورش است از این رو باید تلاش خود را برای تکمیل و تجهیز مدارس به کار بندیم.

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی

مدرسه‌سازی جهادی مقدس است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این جشنواره با بیان اینکه خیران عشق و محبت به آینده‌سازان کشور را با مدرسه‌سازی به منصه ظهور می‌رسانند، اظهار کرد: مدرسه‌سازی جهادی مقدس است که می‌توان به آن افتخار کرد.

جواد جنگی افزود: مدرسه‌سازی از جمله کارهای خیری است که ثواب آن حتی پس از فوت فرد نیز شامل حالش شده و باقی‌الصالحات برای خیران محسوب می‌شود.

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی

۳۴۵ مدرسه در سطح استان در حال ساخت است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی هم ضمن خیر مقدم به مهمانان و تشکر از اقدامات خیران مدرسه‌ساز تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم با دستان پرمهر خیران هر چه سریع‌تر مشکل مدارس استان حل شود و دانش‌آموزان دورترین نقاط استان نیز از بهترین مدارس و امکانات آموزشی بهره‌مند شوند.

قهرمان رحمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آذربایجان غربی در رتبه ۲۸ سرانه فضای آموزشی کشور قرار دارد که ۱.۱ مترمربع با استاندارد کشوری فاصله دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از پنج هزار مدرسه با ۲۶ هزار کلاس درسی با ظرفیت ۶۵۰ هزاد دانش‌آموز در سطح استان فعال هستند و ۳۴۵ پروژه ساخت مدرسه با دو هزار و هشت کلاس درسی به مساحت ۳۲۰ هزار مترمربع در دست اجرا است.

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی

ساخت ۱۶۶۲ مدرسه توسط خیران آذربایجان غربی

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی هم با اشاره به اینکه فرهنگ، پایه و اساس توسعه یک کشور است، گفت: اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح شود بسیاری از مشکلات آن حل خواهد شد که این نیز مستلزم آموزش است.

آخوندیان بابیان اینکه تعداد خیران مدرسه‌ساز  استان چهار هزار و ۴۲۰ نفر است، عنوان کرد: از سال ۱۳۷۷ تاکنون به همت خیران یک هزار و ۶۶۲ مدرسه با هفت هزار و ۹۱۷ کلاس درسی ساخته شده که هزینه آنها برابر با ۹۹۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: در نخستین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان ارزش ریالی تعهدات خیران برای ساخت مدرسه برابر با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که جشنواره بیست و چهارم این رقم به ۲۶۶ میلیارد تومان رسیده است.

رونمایی از کتاب و تجلیل از خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی پایان‌بخش بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان بود.

انتهای پیام
captcha